Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Jobb!

Av Aamor & Tina - 17 januari 2015 17:49

Det var så skönt att få komma hem igår och veta att det är helg och att vi ska bara njuta men så blev det inte.
Matte dammsög lite och sen märkte hon att det var lite dålig avrinning i köksmaskin så hon kokade an massa vatten och slog i för att lösa skiten och så plunschade hon lite men inget blev bättre.
När hon sen kollade under vasken så rann det vatten ur nått lock i röret och hon fick torka en massa så det blev en massa extra jobb för henne. Tyvärr fick hon inte rött på det så det blir till att ringa nån VVS:are på måndag för att få hjälp.
Då hon var klar var hon så irriterad att hon bara damp ner i soffan med sin bok.
Inget man önskar sig en fredag precis.

Idag har det varit sol och så härligt det var att se den igen. Behovet av den är stort så vi kan få lite ljus på oss och att den kan torka upp lita av blötan här även om den inte direkt värmer så hjälper den till.
Har varit hos syrran eller jag kanske ska säga syrrans säng för matte badade Affi idag och jag tyckte det var bäst att hålla mig ifrån det hela, hihi!

Tror att matte ska laga lite mat snart för jag tycker hennes mage låte lite bullrig, hihi!
Vi kommer att slöa hela kvällen nu med lite avbrott för bus och gos men jag kallar ner matte på golvet när det är dags.

Gammal bild.

 
 
Laika

Laika

17 januari 2015 18:08

Några sådana problem är ju inte vidare roligt. Hoppas det ändå är nåt enkelt och icke dyrt att fixa i ordning.
Det är skönt att bara slappa också, fast egentligen var det ju inte det din matte gjorde ;)
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 januari 2015 18:23

Nä inte slappade hon men nu ska hon efter att ha ätit vill säga.
Nä hoppas det inte blir nått dyrt men vi får se.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

17 januari 2015 18:27

Affi blev säkert jättefin efter badet, men jag tror att en liten Aamor också kommer att hamna i badbaljan snart.
Fast vädret kunde bli bättre innan dess, för ni blir väl lika smutsiga igen så fort ni går ut när det bara regnar.
Skönt att ni FICK se lite av solen idag!
Det är aldrig roligt när avlopet inte fungerar som den ska! Hoppas att ni får hjälp snabbt av en kunnig en :)
Ha en lat lördagskväll!

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 januari 2015 18:44

Syrran blev fin men hon blev sur på min matte, hihi!
Risken är nog rätt så överhängande att jag hamnar i badet men det får vi ta då.
Finns en som brukar komma till vårt bostadsområde så matte tänkte ringa honom. Mattefar är eller var rörläggare men matte vill inte att han ska behöva krypa ner på golvet för att fixa det eftersom han har ont i kroppen.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

17 januari 2015 18:57

Inte kul alls med sådana jobb säger min matte :(
Här har jag o matte haft en lååååång sovmorgon idag , husse gick upp mycket tidigare för han påstår att matte snarkar *fniss*

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

17 januari 2015 19:13

De jobben är trista.
Nä inte snarkar väl din matte, lika lite som min då, hihi!

 
julia

julia

17 januari 2015 19:23

Din Matte är ♥ jättesnäll ♥! Det är aldrig lätt att bli gammal och ha ont! Det är inte många som skulle ta hänsyn till det, när man har hjälpen så nära till hands! Förmodligen har hon inte ens berättat att ni har problem med avloppet för mattefar.

Kram och nospussar, igen!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 januari 2015 19:45

Hon tänkte inte säga nått men gjorde det ändå och mattefar erbjöd sig att komma men matte sa att hon inte ville att han skulle ner på golvet och in i vaskskåpet och sen få ont så hon ringer istället nån för att spara hans kropp.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 januari 2015 21:55

Visst är det härligt med solsken! Trist med vasken, hoppas ni får ordning på det fort! Ta tass om matte och ha en riktig goskväll! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 januari 2015 22:01

Solen är så härlig när den tittar fram.
Vi eller nån expert ska nog få ordning på vask och rör men lite bakvänt eftersom matte inte vill använda den nu, går ju liksom av sig själv annars.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards