Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Trött!

Av Aamor & Tina - 18 januari 2015 18:25

Vi sov nästan till 9.30 och det var skönt, matte låg länge och läste som vanligt men fick ge upp strax efter 01 för då gick ögonen nog i kors på henne, hihi!
Var fruset när vi kom ut så det var riktigt skönt att gå en lång runda. Ville som vanligt sitta en stund uppe vid idrottshallen och matte tyckte det var lite för fruset på bänkarna men hon fick allt doppa rumpan där ett tag för jag skulle sitta där.

Hemma igen så såg jag att matte fixade med mina badattiraljer så jag sprang in och la mig bakom soffan.
Hon sa att jag kunde ta det lugnt för hon tänkte inte bada mig än på ett tag, först skulle hon tvätta en maskin tvätt och hon ville inte ha igång den under tiden jag badade, blir så mycket ljud i badrummet.
Men när klockan var 13.30 var det dags och sen var jag inte klar förrän 17.30, det är en halvtidssysselsättning med mig, hihi!

Jag är inte riktigt glad på dig just nu matte!

Trots allt var det rätt så skönt för jag var smutsig och "krispig" i min päls och så är det ju så skönt att sitta inlindad i badlakan i mattes famn efteråt. Det blev 2,5 timme idag, hih!

Schampot gör sitt efter att matte gnidit och gnuggat och gjort en hårkrona på mitt huvud!

Var nog inte mitt bästa och samarbetade nog inte riktigt som matte hoppats när jag skulle fixas till efteråt men man kan ju inte få som man vill alltid.
Matte var hungrig när vi var klara så hon började på middagen, skulle bli lasangette men mitt i allt ville jag ha mat, så hon fick göra ett uppehåll och sen hängde hon tvätten när maten åkte in i ugnen för hon kunde inte göra det innan för hon hade lagt en massa saker på tvättställningen som annars är på mitt badkar, en filt som döljer det och annat.
Precis när hon satte sig ner och skulle slappna av lite så behövde jag gå ut och nu vill jag ha en massa annat och göra massor men matte säger att hon är rätt trött nu. Vad då det är helg och då slappar hon ju bara, hihi!
Jag är själv också lite trött men jag tycker det är störtkul att hålla matte igång när hon är trött!

Så här såg jag ut när jag var klar och innan matte släppte ner mig, nu har jag fixat mustaschen och gnuggat lite i mattor så nu känns det bra, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

18 januari 2015 19:12

Du ÄR en riktig Busunge Aamor! Ett sött litet busfrö!
Du ska vara snäll emot matte, hon BEHÖVER vila på helgerna och inte bara passa upp dig. Hon har gjort mycket denna helg!
Badat både Affi och dig, det tar på krafterna.
Låt henne koppla av lite :)
Bilderna på dig är jättefina, trots att du ser sur ut på den första, den andra är jättekul. Du är så söt i den löddriga hårkronan. Då busade väl matte lite ;-)
På den sista bilden är du jättetjusig! Fast vi tror nog att du "fixade" till frisyren, när du gnuggade nosen i mattan!
Ha en skön söndagskväll och samla krafter till imorrn!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 januari 2015 19:16

Jo hon gnäller lite att hon är trött i ryggen nu så jag har faktiskt lagt mig nu och låter matte vila ett tag.
Hon påstår att jag har varit ovanligt busig nu en tid eller inte busig så men krävt att matte ska vara med när jag vill busa.

 
Melody

Melody

18 januari 2015 19:43

Så snygg du blev och vilken Spa dag din matte bjöd dig på!
Det där med att ligga i famnen efteråt tycker jag är helt ok, men själva badet kan jag hoppa över.
Matte hälsar din matte och tackar för den fina kommentaren. Hon tycker att du har en så omtänksam och klok matte och att hon dessutom är så himla bra på att uttrycka sig!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

18 januari 2015 19:48

Jag tycker också att famnen är skönast men själva badet är helt onödigt.
Matte tackar för det men hon säger själv att hon tycker mest hon flamsar runt när hon vill säga nått viktigt och sånt. Kommer sällan ut som hon egentligen vill.
Hon försöker vara omtänksam i alla fall så ofta hon kan.

 
Laika

Laika

18 januari 2015 19:48

Vilket ståhej din matte haft i helgen, tur att du hjälper henne så hon inte bara sitter ner hela tiden ;)
Du är jättefin i all shampolödder och med hårbollen på huvudet, undrar om jag ska be matte skaffa en sån frilla till mig :D Finast är du när du är torr och kammad igen, tänk att man alltid måste avsluta deras arbete med att piffa till det sista på mattan. Bara för att de inte vet hur de ska få till det.
Nospussar på dig busAamor, hihi

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 januari 2015 19:50

Funderar på att skicka henne på nån kurs om hur vi Shih Tzu vill ha håret, hihi!
Du hade varit söt i en sån frissa också, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

18 januari 2015 21:02

Du har övat upp talangen "att sätta matte i arbete" riktigt bra. Det som verkar bra med badandet är goset efter!Vi kan tänka oss det men hoppar över själva badandet! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

18 januari 2015 21:14

Jag hade själv gärna hoppat över själva badandet men det är skönt att bli ren när allt är klart.

 
Edith

Edith

19 januari 2015 15:06

Vad tjusig du blev efter badet Aamor! Men fasen vad lång tid det tog. Fast då låg du ju också och mös i mattens famn ganska länge.

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

19 januari 2015 18:13

Det tar sin lilla tid men den mesta tiden går åt åt mys!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards