Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 juni 2015

Skada?

Av Aamor & Tina - 13 juni 2015 17:44

Igår hämtade inte matte mig efter jobb utan inte förrän senare på kvällen. Hon och mattefar var på studentfest hos mattes kusins son.
Tur mattemor stannade hemma hos oss.
Matte ringde och sa att hon skulle köra hemifrån så mattefar kunde gå ut och då sa mattemor att jag hade skadat mig på nått för det blödde innan men inget blod syntes just då.
Matte frågade om jag var som vanligt och det var jag så hon valde att inte komma in om trots allt för att jag inte skulle "gråta" när hon gav sig iväg igen. Var lite eller rätt jobbigt för henne och hon tänkte på mig under kvällen.
Så fort de kom tillbaka tog hon upp mig och kollade överallt, frågade mig "var är din skada Aamor?".
Hon såg inget och jag blev irriterad på henne när hon klämde och kände överallt från mun-rumpa och uppifrån och ner, hon kunde själv lätt fått en skada!
Det visade sig att det var inte jag som skadat mig utan syrran, en klo som fått sig en törn eller nått, jag hade bara råkat lägga mig i blodet och samtidigt "städade" jag upp det.
Synd om syrran men skönt att det inte var jag denna gång. Matteföräldrarna håller koll på henne.

Idag har vi haft det varmt och skönt i skuggan i alla fall. Vi gick en hyfsat lång runda på förmiddagen och sen en snabbrunda innan matte skulle se bröllopet på TV.
Matte körde några varv med dammsugaren och satte igång tvättmaskinen när vi kom hem på förmiddagen och själv tog jag flykten till balkongen. Gäller att hålla sig ur vägen när hon sätter igång, hihi!

Bild matte tog på mig i torsdags för efter kvällsrundan hamnade jag på trimbordet för jag var för ruffsig tyckte hon. Här berättar jag efteråt att jag är törstig!

 
 
Kjelle  Bus

Kjelle Bus

13 juni 2015 19:01

Var ju tur att det inte bara är min matte som är på rymmen hela tiden :)
Hoppas din syrras klo läker snabbt!

Tassklappar och Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

13 juni 2015 19:16

De är några jobbiga typer, vi får nog börja koppla dom, hihi!
Hoppas också den läker snabbt.

 
Laika

Laika

13 juni 2015 19:55

Vilken tur att du inte var skadad, värre för syrran då men hoppas det blir bra fort igen.
Här har vi också kollat lite på bröllopet, lite spännande är det ju, hihi
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

13 juni 2015 19:58

Tur för mig men otur för syrran.

 
Melody

Melody

13 juni 2015 21:20

Visst var det tur att du inte hade skadat dig, men synd om din syrra! Hoppas nu att hon slipper åka till veterinären och få strut!
Här började husse dammsuga när matte skulle titta på bröllopet en liten stund,
så det blev verkligen bara titta för henne! Jag hörde allt att hon sa att nu har skattebetalarna fått en prinsessa till att försörja, innan hon stängde av TV och haltade ut i köket för att undkomma dammsugaren!
Jag tror faktiskt inte att det är så fint att säga så en sådan här dag, så matte borde skämmas!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

13 juni 2015 21:30

Er matte har ju rätt!
Hon rör inte det som det är nu så tratt lär hon nog slippa och vi får hoppas att hon klarar sig från vettisen.

 
Edith

Edith

14 juni 2015 13:21

Det är klart matte blir orolig om hon tror du är skadad. Men det är synd om din syrra som fick problem med sin klo. Hoppas det är bättre idag. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

14 juni 2015 13:31

Matte har pratat med mattemor och hon sa att syrran var mycket bättre idag, skönt!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

14 juni 2015 13:32

Vilken tur att det inte var du som gjorde dig illa, men det ÄR synd om Affi!
Hoppas att hon inte har alltför ont i tassen!
Ha en skön söndag!

Kram å puss på nosen. En tröstepuss till Affi från oss!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

14 juni 2015 13:42

Hon är bättre i sin tass idag sa mattemor, hon har sovit hela natten och de har fått tvätta den och titta. Syrran är är av hårdare virke än vad jag är säger matte för hade det varit min tass hade jag inte ens kunnat gå, hihi! Jag är ömtålig, hihi!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

14 juni 2015 20:32

Kära nån! Det är väl ändå inget som smittar? Att bryta klon, menar jag. Hoppas verkligen att Affi har klarat sig bättre än vad jag gjorde. Fast nu efter 2 veckor är jag gaaanska bra igen. Men usch vad det har gjort ont.

Hälsa Affi från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

14 juni 2015 20:39

Hoppas inte det smittar för då ligger även jag risigt till, hihi! Syrran är bättre redan så hoppas hon slipper vettisen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards