Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 mars 2017

Länge!

Av Aamor & Tina - 4 mars 2017 16:44

Vi har inte varit inne och skrivit på länge nu. Matte har inte haft tid, ork och lust men nu lyckades vi hitta alla tre bitarna så vi passar på.
Vad kan ha hänt här hos oss under dessa 14 dagarna? Ja en del faktiskt men det blir så ibland.

Matte har varit förkyld igen men inte så mycket, lite halsont förra helgen och sen bara lite nästäppa.
Mattemor har trillat och slagit sig illa så hon trodde att hon fått en spricka i bäckenet men som tur var det inte så men hon har legat inlagd på sjukhus sen förra fredagen för de upptäckte en infektion i hela kroppen som hon blir behandlad för nu, tack och lov.
Det är så tomt hos syrran utan henne där men jag har hört hennes röst när matte pratat med henne i telefon.
Varit hos syrran och mattefar idag när matte var inne och hälsade på mattemor.
Mattefar har ännu inte hört nått om operation för höften så det väntar vi också på.
Som sagt lite har hänt här.
Matte har hjälpt till lite mer hos mattefar nu i veckan och stannat lite längre än vad vi brukar efter jobb för att snacka lite, han kan ju inte ta sig ut på grund av smärtan så det blir ju lite isolerat utan mattemor hemma.

Matte och jag passar på att koppla av de stunder vi har över och det går bra.
Vi orkar inte göra så mycket här hemma mer än det nödvändiga men det vänder väl det också.

Idag träffade jag på vår granne och hunden hon passade, barnbarnets hund. Vi hälsade och sen var det bra, han sprang efter alla löv som blåste runt medan jag la mig ner och vilade, hihi!
Mitt öga blev bra utan att vi behövde uppsöka veterinären och det var bra tyckte vi bägge.
Jag har just nu ätit min mat och fått godiset efter så nu ska jag vila en stund medan matte tänker fixa sig en kopp kaffe.

Min samlingsplats för tuggbenen, fick bara ett nu men de andra tänker jag nog äta sen, hihi!

Ha en bra vecka!

 
 
Laikas matte

Laikas matte

4 mars 2017 19:19

Så härligt att se den bilen på dig och dina tuggisar som du samlat ihop, det fick mig att tänka på hur Laika samlade ihop sina också och sparade dom till när suget satte in. Dock gjorde hon inte det vidare mycket den sista tiden, då åt hon upp allt med hull och hår i stället :)
Håller tummarna för att mattemor kryar på sig snart och får komma hem så mattefar inte är så ensammen, för det är inte heller roligt. Och framför allt att operationen blir av snart, hemskt rent ut att behöva vänta så länge.
Bra Aamor att ditt öga blev bra av sig självt.
En kopp kaffe låter bra för din matte så hon får lite energi, för det låter som att det behövs efter allt som hänt.
Kramar och nospussar

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

4 mars 2017 20:22

Nu har vi kommit hem efter att ha varit ute med Affi för kvällen och snackat lite med mattefar men jag tyckte att vi gott kunde ge oss hem istället, hihi!
Bra att ha lite gottis samlat så jag har när matte nekar ;-)
Hoppas det är bra med er.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

7 mars 2017 11:02

Skönt för mattemor att slippa bäckenfraktur. Det gör ONT, det kan jag intyga. Usch... Lika bra att de upptäckte infektionen och hjälper henne att få bukt med den. Hoppas också att mattefar snart får sin operation och blir bra i höften.
Toppen att ditt öga läker och är fin igen, var lite rädd om dem. Man MÅSTE inte gnugga huvudet i allt. Speciellt inte i vassa sakar, som skarig snö och gräs stubb.

😻 Kram å puss på sötaste nosen 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 mars 2017 18:29

Det är så skönt att gnugga huvudet i allt. Matte skäller på mig när jag gnuggar i småstenen som de strösslar gångbanorna med nu på vintern.
Vet inte hur länge mattemor kommer att vara borta och mattefar har idag fått op tid så det blir mycket igen för matte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards