Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 mars 2017

Mycket av allt!

Av Aamor & Tina - 13 mars 2017 18:23

Oj oj oj här har det hänt saker kan ni tro. Några förhoppningsvis positiva men vi väntar på svar än.

Vi kan börja med mattemor. Hon är inte kvar på sjukhuset men däremot är hon på korttidsplats så hon är inte hemma än men hon är så mycket bättre. Hon ska bara återfå lite kraft i kroppen igen.

Mattefar fick operationstid förra veckan och blir opererad idag. Vi har inte hört ifrån honom än men vi väntar med spänning och hoppas allt har gått bra.

Matte har känt sig lite kass i helgen, diffusa saker som att hjärtat slår ojämnt eller magen som "hoppat". Mat har inte smakat men hon har tvingat i sig lite ändå.
Idag hade hon tagit semester för att vara med mig och syrran, hon jobbar ju länge på måndagar men hon tyckte att det var nog nu och ringde läkaren så hon fick tid kl 13.00
De tog EKG och blodtryck och lite så och EKG var bra men blodtrycket var för högt.
Hon förklarade för läkaren sin situation just nu och hon trodde att det kunde påverka en del det höga trycket men hon fick ändå medicin och det är lika bra.
Förhoppningsvis så blir det bättre nu när allt kanske kan lugna ner sig och plus medicinen.

Suck, mycket av allt!

Jag, syrran och matte åkte iväg med bilen efter läkarbesöket och gissa vem vi hälsade på, jo mattemor!
Vi blev så glada allihopa.

Här undersöker vi sängen.
Affi blev kvar uppe men jag ville ner på golvet efter lite kel.

Affi la sig tillrätta hos sin älskade matte och sov en stund och sen tvättade hon hennes arm.

Vi passade även på att undersöka korridoren och ett annat öppet rum när någon kom in och inte stängde dörren. Tyvärr fick matte fast oss för fort.
Jag lyckades hälsa på tre andra där medan syrran bara hann med en.
Gäller att vara snabb och inte lyssna på sin matte, hihi!

Nu har vi ätit mat, matte har sin ugnen och ska snart äta.
Vi har Affi hos oss några nätter och såframt vi vara själva på dagarna. Matte kommer hem på. Middagen och går ut med oss.

Hoppas allt går bra nu med oss alla!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

14 mars 2017 18:57

Men så mycket på en gång! Ta nu hand om er alla! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

14 mars 2017 19:36

Ja lite för mycket tycker vi!

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

15 mars 2017 15:45

Vilket braigt ställe mattemor är på!
Det är inte överallt vovvar och andra djur får är välkomna att hälsa på sina mattar och hussar.
Hälsa från oss så mycket och vi hoppas på att både mattemor och mattefar får komma hem snart och att de mår bra.
Vi hoppas också att matte mår bättre snart.
Det är nog lite mycket för henne med två sjuklingar på olika ställen...

😻 Kram å nospussar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 mars 2017 16:38

Det är ett jättebra ställe. Matte frågade om hundar var välkomna och det var dom, de har själv en vårdkatt där.
Matte har precis pratat med mattefar och han lät betydligt piggare idag än igår så det går på rätt håll.
Det har verkligen varit för mycket för matte med stressen och all oro så det är inte så konstigt kroppen reagerar. Ingen direkt vila nån gång och det behöver hon eller är van vid och efter jobb är det skönt att koppla av men det har det inte blivit nått av sen i somras plus alla helger hon har hjälpt till. Fast nu börjar hon erkänna att hon är trött.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

16 mars 2017 14:13

Oj, här har det hänt saker! Stackars mattemor, men så skönt att hon har kommit till ett bra ställe. Ta tass om din matte så trycket sjunker, inte bra om hon är stressad ju <3
Vi håller tassar och tummar att allt går bra för matte, mattemor och mattefar!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

16 mars 2017 18:33

Tack, det hoppas vi med.

 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

18 mars 2017 17:28

Ja, det är mycket nu! Hoppas att Mattefar och Mattemor har kryat på sig.

Nospuss och styrkekram från
Ludde och Mari

http://Ludde Svartnos

Aamor & Tina

18 mars 2017 17:56

Mattefar har kommit hem nu, lite snurrig men det är medicinen och mattemor känner sig bättre och bättre.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards