Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 19 mars 2017

Vecka!

Av Aamor & Tina - 19 mars 2017 13:19

Jisses vilken jobbig vecka jag haft! Ja, jag vet att jag är väldigt mycket bortskämd och inte van vid att vara ensam men denna vecka har vi varit ensamma mycket jag och syrran.

Matte lämnade oss i huset på morgonen och det var nästan okej, vi sa inget men det kändes så tomt.
Vid middagstid kom matte och en del av killarna och gick en runda med oss och så kelade vi lite innan de åkte iväg igen.
Onsdagen var likadan men på torsdagen fick vi vänta lite längre men då hämtade matte oss istället och vi gick en runda vid hennes jobb. Var inne i huset en stund men sen fick vi sitta i bilen den sista timmen innan hon slutade. Det var inte så kul men matte sa att en av killarna var rädd för hundar så därför fick vi bara vara inne i huset en liten stund.
När matte slutat var vi och besiktigade matteföräldrarnas bil, den gick igenom utan nått fel.
När det var klart körde vi och hälsade på mattemor. Affi ville upp i sängen och somnade där medan jag somnade på golvet. Skönt att ha de sina nära, speciellt sin egna matte, hihi!

I fredags kom mattefar hem och gissa så glad jag blev, till och med gladare än syrran, hihi!
Hans operation hade gått bra och de hade sagt att den gamla höftledsprotesen var helt kass så inte konstigt att han hade haft så ont innan. Nu hoppas vi att han blir bättre och bättre för var dag.

Vi har hjälpt honom i helgen med diverse saker för han har ju ont än och tar starka tabletter mot smärtan.
Matte säger att hon ser bättring för var dag som går men han är trött, inte så konstigt egentligen.
Han längtar efter frun (mattemor) också och så fort han känner sig bättre få vi åka och hälsa på henne om hon inte kommer hem innan vill säga.

I fredags kväll snodde syrran en av mina pipisar när vi gick hem med henne och hon vägrade släppa den men jag tog den med hem idag.

Rosa grisen är min och den ska hon inte sno, hihi!

Jobbdags för matte igen i morgon men nu när mattefar är hemma blir det som vanligt igen, nästan i alla fall.

Ha en bra vecka!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

19 mars 2017 19:15

Så bra att Affie har kunnat vara hos dig när det är som det är! Lite konstigt blir det ju när det inte är som vanligt men nu är det ju bra att mattefar har kommit hem! Hoppas att mattemor får komma hem snart hon också.Ta tass om er alla!Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

19 mars 2017 19:29

Den fjärde natten sov hon hela tiden eller så var matte så trött att hon inte hörde henne, hihi!
Man måste ju hjälpas åt.

 
Ludde Svartnos

Ludde Svartnos

20 mars 2017 18:12

Oj vad ni har mycket att göra. Nu får ni, Aamor och Affi, hjälpa matte så hon orkar hjälpa mattemor och mattefar.

Va rädd om dig, Tina!
Nospuss och styrkekramar från
Ludde å Mari

http://Ludde Svartnos

Aamor & Tina

20 mars 2017 18:57

Det blir en hel del men det är tack och lov övergående snart, hoppas vi i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards