Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 30 december 2017

Av Aamor & Tina - 30 december 2017 21:28

Matte har varit ledig nu mellan jul och nyår men ledigheten har ju inte blivit som vanligt, inte så konstigt med tanke på allt.
Vi sov hos mattemor juldagarna och sen har vi sovit hemma hos oss själva.
Jag har vant mig vid att syrran bor hos oss nu och hon har funnit sin plats här - i min favoritsäng och i mattes säng på natten! Snäll som jag är låter jag henne ha min säng.
Blev dock lite småsur på henne när hon tog mitt tuggben med torkad kyckling runt som jag tänkt spara till senare. Protesterade lite men matte sa att jag kunde få ett nytt om jag ville ha mer. Ville inte just då men ska nog påminna henne sen.

Igår var Affi och jag ensamma i huset för det var mattefars begravning (ceremonin i alla fall). Matte sa att den var fin och att det gick bra, många tårar men det är ju inte så konstigt.
Mattefar fick en bild på Affi med sig, matte la den på hans kista.
Tack och lov funkade allt med mattemors färdtjänst så hon kom i tid, allt klaffade. Kan ju säga att hade det strulat nu så hade färdtjänsten fått ett smärre helvete för min matte hade blivit skogstokig, så det slapp dom i alla fall, hihi!
Matte körde upp sen och tog bilder på blommorna när de lagt ut dom.

Matte säger att nu är nog det jobbigast klart med allt runt om nu ska vi bara lära oss att han är borta.
Fast vi hade besök av honom en kväll, en skugga i dörröppningen och när matte sa -vi har det bra trots allt, och Affi trivs hos oss- så försvann skuggan. Jag och Affi märkte inget men matte gjorde.

Otroligt fort Affi har lärt sig att hon bor hos oss för när matte säger att vi ska gå hem även om vi är hos mattemor så kommer hon och vill gå med oss plus att hon drar inte iväg på de vägar som bär till mattemor men hon vet ju att hon får vara där mycket ändå.
Nu ska hon vara lära sig att vi inte ska gå in utan att sitta ute och spana på katterna och allt annat först, hihi!
Hon fick träffa Arktis igår och han fick många kramar av henne.

Nyårsafton i morgon och det är en himla tur att detta året nu är slut så får vi hoppas att 2018 blir bättre.
Gott slut och Gott Nytt År på alla.

PS. Julia, matte hade på sig det hon fick av dig så det blev två Shih Tzu halsband igår och de fick representera mig och Affi.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards