Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 april 2019

Mums!

Av Aamor & Tina - 7 april 2019 19:34

I måndags kunde inte matte gå ut med oss på dagen för hon var iväg med jobbet hela dagen på annan ort. Istället kom Lars och gick ut med oss, han som gick ut med oss innan när mattefar hade blivit opererad i höften. Det var kul att se honom igen.
När matte sen äntligen kom och hämtade oss var vi överlyckliga.

Veckan har annars flutit på som vanligt i stort sett.
Varit fint väder i helgen så vi gick långa rundor.
I lördags hjälpte vi mattemor att ställa ut trädgårdsmöblerna och städade uterummet. Vi hjälpte till lite. Vi visade matte var hon skulle dammsuga och lite annat men efter ett tag sa hon att hon fixade det själv och att vi gjorde bättre nytta ute på trädäcket hos mattemor, hihi!

Syrran gjorde som matte sa men jag stannade inne för att hålla ett öga på henne, matte alltså!

Mums vilken mat vi fick det var kyckling och den var väldigt god. Synd att man blir mätt bara, hihi!
Matte blandade den med mitt torrfoder och sen fick jag lite till och när matte sa att det var slut gick jag till mattemor för hon hade mer.

Mums, så gott!

Inte ofta vi tigger men när det är så gott så ser vi till att ta igen alla de andra gångerna vi inte velat smaka.

Jag passade på att ligga i solen en stund i morse innan vi gick ut.

Blev lite mulet sen och kom några stänk sa matte men inget vi märkte av.

Just nu sitter vi alla tre ute på vår balkong och njuter efter att ha hjälpt matte att dammsuga här hemma.hon sa att det är tur att hålen i dammsugaren är så små som dom är för annars hade vi hamnat inuti dammsugaren eftersom vi går gärna framför och flyttar inte oss i första taget.
Det är en utmaning matte, hihi!

Ha det bra!

 
 
Julia

Julia

7 april 2019 22:39

Det är kul att läsa att det FINNS mat som till och med du kan tigga mer utav. Annars är du den värstaste "jag inte vill ha" som jag har hört talas om.
Oftast glufsar vovvar i sig det mesta i matväg, men inte du... Matte får truga lääänge ibland för att du ska äta alls...
Jättefina bilder på dig, tack för dem!

😻 Kram å puss på sötaste nosar 🐾

http://www.hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

7 april 2019 22:53

Jo jag är mycket kräsen och oftast ska jag trugas även om jag är hungrig. Matte har alltid haft såna djur som ska trugas, katten och hennes undulat var likadan så det måste ju vara matte som påverkar oss, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards