Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 14 juli 2009

Av Aamor & Tina - 14 juli 2009 19:07

Vid middagstid gick jag och matte och hälsade på hos mattes moster Olly. Hennes ena barnbarn Mimmi var nere och hälsade på, bor i Söderköping. Det var kul. Lekte lite med Mimmi men sen kom katten som delvis bor hos Olly, hälsar på ofta i alla fall, in och då fick jag lite fnatt för jag ville ju så klart prata med henne men jag fick inte.

Katten har skadat sitt ena bakben och hon var lite sur, kan jag ju förstå, så matte vågade inte låta oss hälsa. Det var nog bäst så!


När vi kom hem ringde matte till min lillebrors matte och de pratade länge. De kom fram till att vi odjur ska träffas i morgon, blir nog kul.

Tydligen påminde Troy mycket om mig men vi får väl se det. Det pratades en hel del om hur jag var som liten så jag gick och la mig, tyckte det stämde inte alls eller så har jag glömt det!

Nu kommer väl kameran fram igen och klickar i alla vinklar, känner mig nästan som värsta kändisen!

Nu ska vi vila lite framför TVn om där är något, tyvärr är det inget "Morden i Midsommer" idag sa matte men hon hittar kanske något annat. Annars får hon kela med mig hela kvällen!!!!


Av Aamor & Tina - 14 juli 2009 11:29

När vi hade gått en av våra rundor idag skulle jag som vanligt mellanlanda på bänken utanför vår port.

Idag ville jag faktiskt sitta uppe på bänken för jag upptäckte en gång när jag satt i mattes knä att utsikten blir ju bättre på lite höjd.

Låg där och såg allmänt loj ut, först kom en katt som jag bara tittade på men efter ett tag kom Peggy. Åh vad hon var svårflörtad idag. Kom bort efter ett tag och kelade med MATTE. Vad liknar det när jag är där?

Vi satt nog där i 30 min, matte pratade med grannarna också.


När matte reste sig och skulle hjälpa mig ner så studsade jag ner som om jag aldrig gjort annat. Attans också, jag glömde ju bort att matte tror att jag inte kan hoppa ner!

Kan kanske inte köra med henne på samma vis längre nu! Fast matte säger att hon gärna hjälper ner mig så jag inte skadar mina ben, är ju en del belastning på frambenen när jag hoppar ner (säger matte).



Av Aamor & Tina - 14 juli 2009 07:34

Såg minsann till att väcka matte redan kl 6 idag. Låtsades behöva gå ut och att det var akut.

Ville egentligen bara kolla ifall katten Peggy var ute för jag såg henne inte igår, men det var hon inte. Fick ju bemöda mig mad att lyfta på benet på två ställen så matte blev lite nöjd.

När vi kom in gick jag och la mig igen. Måste liksom ta igen mig efter allt jag varit med om de två senaste dagarna.

Matte gjorde en ansats till att gå och lägga sig igen men då började jag prata med henne så hon tyckte nog inte att det var lönt.

Idag ska vi bara ta det lugnt. Ut och gå lite, vila, äta.

Matte ska ringa till min brossa Troys matte för hon fick hennes tfn av Liza, det kan nog bli kul att träffa honom. Se om han är lika busig som matte säger att jag var som liten! Själv tyckte jag inte att jag var busig men......


Ha det bra så länge!

Av Aamor & Tina - 14 juli 2009 07:19

Här kommer lite bilder från de två senaste dagarna.


Bild 1: Bevis på att syrran drar mig i öronen fast hon tar inte så hårt när kameran kommer fram.


Bild 2: Jag och några av Lizas & Lasses tjejer


Bild 3: Skönt när det luftar i pälsen


Bild 4: Här ligger jag bara och har det bra, inga bekymmer här inte!


Bild 5: Blir jag fin så här matte? Du är lite jobbig med kameran ibland!


Bild 6: Jag och mina halvsyskon. Vi har samma pappa.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards