Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Aamor & Tina - 16 juli 2009 18:20

Matte skulle iväg och handla och jag fick vara hos Affi och leka med henne. Detta var jobbigt, inte att leka med Affi utan att matte lämnade mig där!!

Hu vilket öde jag fick, så synd om mig! Det var så trist att jag satt vid dörren och "grät" hela tiden, ville varken prata med Affi eller matteföräldrarna.

Oh nej, jag är inte alls "mattig", tycker jag i alla fall!

Sen kom hon tillbaka och allt var bra igen.


Sen fick matte för sig att hon skulle sätta upp utställningstältet så det fick lufta lite och hon öva. Även detta var jättejobbigt, hon var ju nog minst 3 meter ifrån mig och jag kunde inte komma dit. Jag är nog väldigt "mattig" om jag tänker efter.

När tältet var uppe fick både jag och Affi komma ut och vi sprang runt runt och idag var det faktiskt så att det var jag som jagade henne.

Kan kanske bero på att hon nog tyckte att jag var gnällig när matte satte upp tältet och visade det med att skälla lite på mig.

Men oj vad hon fick springa!

Hon hade nog glömt hur pippig hon blir när husse lämnar henne, ja se tjejer!


Nu ska både jag och matte vila lite om jag får bestämma!


Tack Julia för bilden du tillängnade mig!

Av Aamor & Tina - 16 juli 2009 08:41

Jag lät faktiskt matte sova till 7.30 idag, hon hade kunnat sova längre men hon vaknade då och skulle upp och störa sig. Ingen lugn och ro här inte!

Vi räknar så klart inte med att jag väckte matte klockan 5, jag ville bara kela lite och kolla så matte låg i sängen så hon inte hade smitit ut när jag sov.

Fast min radar är mycket bra på att pejla in matte och hennes rymningsförsök!


Vi har varit ute och vädret är toppen, sol och små lätta moln (blev nästan en sång) matte sa att vi har 34,8 gr C men då är det så klart i solen.


Vi vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag men det går ju alldeles utmärkt att endast ta det lugnt och ta dagen som den kommer. Eller hur?

Vi har ju trots allt semester.


Hej för nu!


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards