Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2009

Soptippen eller kloklipp?

Av Aamor & Tina - 18 augusti 2009 18:01

Jag tyckte att det var ganska så lätt att komma upp i morse, börjar kanske vänja mig vid att det är jobbedags igen.

Jag kom till Affi vid 7, som vanligt och det är ju alltid lika kul.

Vi har varit hos mattes moster och hälsat på idag, vi ville inte sitta på hennes altan för vi ville busa där inne som var svalare.

Rätt som det var kom katten in och då var det slut med det roliga för vi blev kopplade annars hade vi jagat henne och kanske blivit rivna.


När matte kom idag så åkte vi iväg tillsammans med Affi och mattefar, först körde vi till ett ställe som kallas soptippen, mattefar skulle slänga trädgårdsavfall. Vi blev i bilen när mattefar gick ur och Affi blev lite orolig att han inte skulle komma igen.

Kom en bil och stannade och matte kände dom som kom ur den bilen så hon hissade ner rutan och då fick jag hälsa och blev klappad, gillar jag skarpt.

Mattefar hoppade in i bilen igen och vi körde vidare.

Vi stannade utanför mattes jobb men dit skulle vi inte utan vi skulle ner till djuraffären.

Jag fick så bråttom in dit för att hälsa på Gisela och Tina, alltid kul fast jag gissade vad som skulle hända.


Jo det var kloklippardags, jag var först ut och jag var JÄTTE duktig.

Satt och tittade på Gisela och nästan somnade.

Skönt efteråt när klorna inte är så långa.


Affis tur sen, hon var också jätte duktig men tyckte att när tre tassar var avklarade att det var nog så hon började slingra sig.

Min matte tog ett stadigare tag om henne och Gisela höllt kvar tassen så hon fick ju ge sig!

Själv stod jag och höllt ett öga på matte så hon inte smet iväg.

Matte köpte gotte godis till mig!


Det var ju tur att vi inte hamnade på soptippen utan istället i djuraffären för det var bättre där!!!!



 
 
Julia

Julia

18 augusti 2009 18:42

Inte får ni jaga katten heller!!! Du GILLAR ju katter, vad tog det åt dig???

Bra att ni var duktiga under kloklippningen! Det är nödvändigt ibland. Snällt av matte att köpa gotte efteråt.

Voff på're å kram till matte från Julia och gänget.

http://hjulia.bloggagratis.se

 
Ozzy

Ozzy

18 augusti 2009 20:04

Va duktiga du och din syster varit idag. Trevligt att få lite manikyr och pedikyr så känner man sig så fin sen:)

http://www.ozzys-blogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards