Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 augusti 2009

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2009 22:12

Jag har precis varit ute på sista rundan, vattnade två buskar som såg lite torra ut.

När jag skulle gå in igen såg jag något som gick på marken och undersökte det, det var inget kul för det killade mig på näsan så jag sprang därifrån och fram till matte. Tittade frågande på henne och då sa hon att det var en spindel som killat mig på näsan.

Kändes inget kul så det gör jag nog inte om.


Vi ska gå och lägga oss bara matte blir klar med alla sina kvällsbestyr.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2009 19:59

Matte satte sig med fötterna i blöt för hon var i skogen i sandaler så fötterna hade en lite skum färg.

Jag kollade in vattnet men jag rörde det inte. Matte sa att jag skulle låta bli så det gjorde jag men jag hade andra planer........

Lät henne sitta där i 10 minuter och sen blev jag väldigt nödig och var tvungen att gå ut, hi hi!

Matte fick ju torka fötterna och städa undan och sen gick vi ut.

Det var inte för att jag inte fick smaka på vattnet med tvål och salt i!

Speciellt nödig var jag ju inte men vi brukar faktiskt gå ut vid den tiden!


Matte hittade något konstigt på mig idag, tovan som satt bakom örat hade kommit tillbaka under dagen, märkligt!

Nu är den borta, igen, vi får se om den är tillbaks i morgon.

Av Aamor & Tina - 19 augusti 2009 17:58

Jag hade ju planer på att hitta på något bus med syrran, men jag hann inte komma på något förrän jag somnade i går kväll, är man trött så är man!


Mattefar trodde att vi hade försovit oss idag för klockan var 7.10 när vi dök upp i morse, men det hade vi inte gjort. Jag hade en envis tova vid örat eller så var det jag som var envis och inte ville hålla till, vilket som så tog det lite tid för matte.


Med en gång jag kom in genom deras ytterdörr började Affi boxas med frambenen och bita mig i örat. La upp en suck och sen sprang vi ut på altanen, vi skälle nog lite så vi väckte mattemor.

Annars har vi varit lugna och snälla idag.


När matte kom och skulle hämta mig frågade mattemor om hon ville ha potatismos och köttbullar till kvällsmat och det tackade hon ju inte nej till.

Hon hann till och med ner till affären och handla lite medan jag var kvar hos Affi, fast det gillade jag inte riktigt men hon kom ganska så fort igen.


Idag har vi haft det riktigt soligt och skönt.

Nu är matte och jag hemma och ska vila oss lite, fast först ska matte plocka undan lite på vasken i köket för det hann hon inte i morse, pga tovan.




Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards