Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Aamor & Tina - 21 september 2009 22:16

Jag har fått en riktig polare nu!

Var ute på dagen sista runda och när jag är på väg tillbaka kommer en katt runt hörnan. Jag tvärstannar och katten skjuter lite rygg, då säger matte till katten "skrämde vi dig, kisen?". Han kommer bort till oss och vill bli klappad och jag får några riktigt kraftiga kelningar av honom. Siter still och vågar inte röra mig för då stickar han kanske!

Han kelar vidare med mattes ben och går vidare till mig igen, yeah, jag är i sjunde himlen!

Nu var det ju ingen "ny" katt för det var den röd/gule men så mycket kel har jag inte fått någon gång av honom.

Matte berömde mig jättemycket när vi gick där ifrån för att jag varit så duktig, yeah!!!!


Vi ska hoppa i kojen snart.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 21 september 2009 19:54

Matte tyckte att min tofs behövdes sättas om och det hade hon nog rätt i, jag var jätteduktig och höll till, satt nästan helt still.

Vi gick en runda vid 19 tiden och först mötte jag en tjusig tjej, en Saluki, men hon ville inte snacka med mig fast jag satte på all min charm, suck och stön!

En stund senare hörde vi två hundar som skällde mycke men vi såg dom inte och det gillar jag inte, när de skäller så, så jag drog snabbt på andra hållet. De kom i fatt oss sen och det var två st Amstaffar men de gick på andra sidan av gatan så jag bara studerade dom, de gick så fint bredvid sin matte.

När vi var vid vår port kom granntjejen och hennes kille och då blev jag så kelad, jag gillar dom jättemycket.


Ha blivit dåligt med vilandet för matte har mest sprungit rundor med dammsugaren, tvätten, bäddat rent och sen skulle hon upp en våning till förrådet och hämta toapapper och hon trodde att hon skulle göra det själv, det kunde hon bara glömma för jag var både först ute och först uppe!! Sen fick hon bära ner mig!

Nu väntar matte på att tvätten ska bli klar så den kan hängas upp så nu har hon satt sig ner och jag kan vila!

Av Aamor & Tina - 21 september 2009 18:07

Då har det varit arbetsdag för matte och "dagis" för mig, det går bra när matte lämnar mig där på vardagarna för det är okej och då piper jag inte.

Idag har jag faktiskt tuffat till mig en hel del och Affi har inte fått köra så mycket med mig.

Jag har till och med tagit hennes plats i fönstret och då hade jag en av hennes favorit leksaker i munnen, jag höllt den i säkert 30 minuter för att hon skulle bli riktigt avundsjuk, hi hi, sen släppte jag den på golvet!


Matte jobbade länge idag så jag fick ju stanna där länge men jag vet ju att hon kommer så det är helt okej.

Matte hade köpt en ny klockradio för den gamle var kass så jag har hjälp henne att koppla in den nu fast jag var nog mest ivägen om ni frågar henne men jag måste ju kolla så det blir rätt.


Vädret har varit fint hos oss idag också så det är bara att njuta så länge det varar.


Matte hade tänkt anmäla mig till en inoff. utställning i oktober men så läste hon på datorn att den var inställd, trist!

Nu ska vi vila lite eller jag ska vila och matte ska köra igång tvättmaskinen.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards