Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Hopplös!

Av Aamor & Tina - 14 april 2010 18:42

För er som undrade så slog jag bara min stolthet när kattkorgen trillade ner och katten var ute så jag brydde mig inte, hihi. Hon får väl lukta att Aamor legat i den!


I dag har min syrra varit helt hopplös!

Hela förmiddagen skulle hon dra igång mig. Jag la mig under en byrå för att komma ifrån men hon kom efter och drog fram mig, tog mig i hakskägget!

Jag gick och la mig i vårt lilla "hus" men då råkade jag lägga mig på hennes ena pipben så det for hon in och drog bort från mig.

Ingen rast och ingen ro där inte!

Matteföräldrarna säger till henne men då blir hon stendöv eller så har hon glömt det 3 sekunder senare om hon lyssnat!

Skönt att komma hem till lite lugn och ro, trodde jag....


Affi lugnar ner sig uppåt dagen så hon håller inte på så hela dan som tur är!

Jag hämnades när jag gick hem för jag tog en av hennes favorit leksak med mig, hihihihi!


När vi kom hem till lugn och ro så satte matte igång och montera ihop en kontorsstol och då var jag bara tvungen att kolla så allt var med, lukta på allt, hoppa ner i lådan och tugga på den.

Nosen var framme och skulle hjälpa till när matte skruvade men till sist sa hon att om jag inte backade några steg så kommer jag att sitta fast under stolen.

Ville jag ju inte så jag tog snabbt en kartongbit och stack, när jag var klar var den i hundra bitar minst så matte fick mer att göra!


Nu ska jag vila för nu är hon klar och sitter ner, skönt!

 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

14 april 2010 19:42

Tänk det verkar vara konstigt med brudar. Dom kan inte låta bli vi skarmtroll tror vi. Nyfiken det skall man vara, man måste ju kolla så att allt blir som det ska. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
lLiza

lLiza

14 april 2010 21:50

Hej Aamor
Skönt att du mår bättre och är nyfiken..Vi har också varit dåliga här..en del av oss har kräkt och vissa av oss har gjort båda två..urk..
Våren kanske....Ni är så fina på bilden där ni rusar fram..tycker matte...
Kram till dig och din matte..Tanja hälsa syrran..

http://www.kimzanskennel.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 april 2010 09:23

Tänk va spännande det är med kartonger det gillar vi oxå, sen ska vi inte tala om vad lillhusse anser när vi lägger nosen i hans datorskruva, det lämpar sig inte för tryck, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

15 april 2010 10:46

Jamen det är klart att man måste kolla allt som kommer in och allt som ska ut ! Det hör väl till. Känner igen dte där med att bara vilja busa, som syrran din. Min boxerkompis Carrie är likadan. Från det att jag kommer till henne, tills dess att jag åker hem, så busar vi så gott som oavbrutet. Men vi har skoj, det ska erkännas och hennes saker brukar jag ofta "låna", för jag kan gömma mig under hennes mattes soffa, det kan inte hon för hon är för stor (voff). Då kan jag bara ligga där och retas med henne !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

15 april 2010 13:24

Hej Aamor, Jag har varit dålig på att höra av mig. Suttit i bilen varenda dag. Men nu är jag på banan igen tillbaka i franska huvudstan. Jag älskar också att riva och slita i kartongbitar. Ha' det! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards