Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 april 2010

Lurad!

Av Aamor & Tina - 21 april 2010 17:05

Snacka om att jag var trött i morse, ville knappt gå iväg när matte sa att vi skulle. Hon föreslog att jag skulle bli hemma själv istället så då fick jag fart under tassarna!

Jag och Affi har varit ovanligt snälla idag fast det beror kanske på att vi har sovit mycket.

Busat har vi gjort så klart men annars har vi tagit det lugnt.

Affi har lurat mig flera gånger, hon har en långbent rosa stor kanin med pipsaker överallt och den har hon lockat mig till bus med.

Precis när jag kommer fram till henne vänder hon sig om och jag missar kaninen.

Sen springer hon iväg och jag lägger mig ner men se då piper hon med den och då måste jag göra ett nytt försök att ta den med samma resultat som den andra 50 gångerna. Hon tvärvänder eller slår den över huvudet på mig.

Jag får aldrig fatt i den, hon lurar mig hela tiden!

Matte säger att jag inte ska vara så lättlurad men en kille måste försöka ta den!


Det har även regnat/haglat/snöat idag men bara en kort stund så inget blev liggande, tack och lov.

Solen skiner men det är ändå ganska mulet och så blåser det kallt.


 
 
Julia

Julia

21 april 2010 17:40

Det är bläää väder i Sthlm också, just nu kommer det nåt äkligt vitt som matte fotograferade hos er.

Att syrran är så bra på att luras... hmmm... du får passa på och ta en annan pipis och lura henne med *fniss*.

Ha en trevlig onsdagskväll, halva veckan har ju gått, bara 2 jobbedagar kvar!!!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

21 april 2010 18:05

Affi är en riktig liten luring. Men skam den som ger sig. Nu skickar jag över lite sol och värme till dig. Parisercollie

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

21 april 2010 18:36

Sicken retsticka hon är. Hon kunde väl i alla fall låtit dig busa lite emd pipisarna.
Som sagt inget vidare väder här heller. Något som kallas snöblandat regn (snön vill inte stanna kvar) kommer ner här för tillfället.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 april 2010 20:23

Visst börjar det brinna i tassarnanär man ska bli lämnad. Vilken retsticka till syrra du har. Skaffa dig en egen sak att reta henne med. Ha en bra kväll

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

22 april 2010 14:08

Här var oxå griskallt igår och vi ville bara ligga och sova. Idag skiner solen men det är inge varmt, bara prexis i solen. Matte den taskmörten har läst om någon släkting som är död för så där en hundra år sen. Dötrist om ni frågar mig, så nu är vi riktigt suriga på matte, krävs många frolicar för att vi ska bli sams.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Wille

Wille

22 april 2010 17:57

Jajemän, matte höll i godsakerna ! Klart en följer med då ! Har du lyckats fånga kaninen nu ?

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards