Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Svalkande!

Av Aamor & Tina - 4 juli 2010 12:04

Jag sov till strax efter 08 och då väckte jag matte, jag tyckte att hon kunde klia mig lite på magen!

Matte var rätt så snabb med att jag skulle gå ut och själv var jag inte så pigg på det men jag fick ju hänga med. Det är inte så varmt på morgonen så det passar bra att gå en runda då!


Jag anade ju oråd igår när matte kom med mina handdukar och jag var inte helt fel på det för jag fick duschat idag!

Sprang inte och gömde mig denna gången för jag tyckte att det skulle vara skönt med en svalkande dusch! Det var ljuvligt skönt!

Matte tog sen de värsta tovorna och fönade mig lite så jag var fortfarande fuktig i pälsen, jisses så skönt för det var svalt när vi sen gick ut en sväng i värmen.

Vi satte oss på en backe och där hade vi bra utsikt och både sol och skugga.


Mat är ju inte det godaste nu när det är varmt men jag drack en liten skål med laktosfri mjölk, alltid något!


 
 
Julia

Julia

4 juli 2010 14:27

Visst var det skönt med en svalkande dusch i värmen. Man känner som ny efteråt... synd att det inte varar så länge i hettan.
Vi har uppåt 30 grader idag med, men det blåser som tur är!

Ha en fortsatt fin söndag!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

4 juli 2010 18:25

Visst är det varmt. Här med och idag så man knappt orkar ut ens, ok det inte är skugga.
Just för en 2-3 timmar sedan visdade termometern på 36 grader - i skuggan. Men som tur är så fläktar det.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

4 juli 2010 21:16

Ja visst har det varit varmt denna helg. Fast vi har nog inte haft lika varmt som Matte och Husse i Stockholm. Dom har ju haft över 30 grader, och det hade inte vi stått ut med. På tisdag flyttar vi ut till stugan. Matte ska bara tvätta, städa och laga mat till Lill Husse. Han börjar att sommarjobba imorgon så han kommer ut på helgerna. Ha det så bra så länge

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

5 juli 2010 08:18

Åh sicket litet charmtroll :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

5 juli 2010 18:08

Ja, jag förstår att matte tycker att du är världens sötaste :) ! Kan tänka mig att du är hennes lille bebis ;) .
Mina äldsta katter är 7 och 7,5 år, men dom är mina bebisar ändå ;D !
Jaså du gillar katter... hm... att äta eller leka med ;D ?!
Puss på nosen :)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

6 juli 2010 07:49

Vi hinner inte med att läsa allt på din blogg men tar det sista så du ser att vi inte glömt dig.

Det där med att inte orka äta för värme har vi fått känna på under helgen. Vi snaska på kokt skinka och lite av den rökta varianten men matte villa att vi skulle äta lite fil så jag (Hillman) käkade lite långfil. Fil är visst bättre än mjölk, som kan irritera hundmagar så vi får aldrig söt mjölk utan mera filprodukter, gräddfilen är bäst tycker vi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards