Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Så gott!

Av Aamor & Tina - 9 april 2011 19:25

Sov till klockan 07.30 och sen när matte gått upp så sov jag vidare.

En liten kort morgonrunda bort om till Affi för matte skulle hämta balsam till mig för mitt var slut. Undrar vad hon ska ha det till?


När vi sen gick hem gick vi bara in om och vände för matte sa att vi skulle gå en riktigt lång runda.

Vi gick och gick, det var stört kul för jag fick gå "lös" 98%.

Rundan visade sig vara både kända och okända platser så det var mycket att nosa på.

Mot slutet blev jag trött så vi fick sätta oss ner i skuggan och pausa ett tag, nog värmen som tog mest.

Det har varit en solig och varm dag med lite vind, riktigt skönt.

Hemma igen så drack jag vatten och sen knoppade jag in under mattes säng och efter ett tag kom matte efter, ja inte under sängen utan hon la sig i den och läste men efter1,5 timme la hon boken för hon sa att det var så sövande att höra mig snarka, jag snarkar inte - jag hör inget i alla fall!

Ville upp i sängen efter 30 minuter så låg vi och gosade och detvar så gott!


Fick sen svar på vad matte skulle ha balsamet till, döm av min förvåning när jag förstod att det var till mig!!!!

Ja, jag blev badad och det var bara att finna sig i det, rätt så skönt faktiskt!

 


Matte gjorde en köttgryta köttfärs och jag fick smaka den stekt och innan den blev kryddad, matte blandade det med mitt torrfoder.

Jag var med under hela matlagandet, måste övervaka så hon gör rätt. Det blev rätt så gott för jag fick smaka pyttelite när det var klart.

Nu ska jag ha ner matte på golvet och hålla tjurmusklen till mig.

 
 
Hillman

Hillman

10 april 2011 13:35

Visst är det gott med en köttfärs som mattar bryner utan krydderier förstås. Sen det där badet kan vara skönt ibland om man är varm och svettig förstås, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards