Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 6 juni 2011

Räddare i nöden!

Av Aamor & Tina - 6 juni 2011 18:07

I går kväll när jag var ute så såg jag Peggy, hon låg och rullade sig på plattorna och runt henne hoppade en tjattrande skata och när den blev tillräckligt modig skuttade den fram och nöp henne i pälsen!

Så får man ju inte göra mot min kompis så jag fick en faslig fart dit som en räddare i nöden.

Skatan stack och Peggy gav mig ett kel och sen stack hon med och där stod jag med lång nos (fast den är kort)!


Idag är sista dagen vi är lediga denna långhelg, det har gått så otroligt fort och nu är vi inte extra lediga förrän semestern tror jag!

Inget speciellt har hänt hos oss idag, vi har varit ute där vi satt under ett träd, matte läste och jag försökte få Peggy att leka med mig men som vanligt ville hon bara kela men hon kelade länge och stannade kvar hos oss i skuggan.


Matteföräldrarna kom hem idag och vi var borta om en sväng, de skulle beställa hämtemat och tyckte då att matte också skulle få och det tackar hon ju inte nä till!

Affi blev så glad när hon såg oss och ville busa men jag tyckte det var för varmt så efter en snabb hälsning gick jag in och la mig under matteföräldrarnas säng, svalt och skönt där!

Blev lite bus senare när där var mer skugga i deras trädgård.


Hemma igen och ska nog slappa resten av kvällen, matte sa att jag skulle äta men jag ville inte ha nått, kanske senare.


 
 
Julia

Julia

6 juni 2011 18:28

Du är en riktig gentleman, Aamor som räddare Peggy från fjäderkotletten!
Skator är kända för att retas med katter, bra att du jagade bort den.
Ni hade säkert skönt i skuggan under trädet. Kul att se syrran igen efter helgen.
Ingen är väl speciellt hungrig i värmen, maten smakar nog bra när det blir svalare ;-)

=^.^=

Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

 
marta

marta

6 juni 2011 20:55

Ja man kan inte förstå hur det har gått så snabbt med lång ledighet :(

http://hundtrio.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

7 juni 2011 06:49

Aamor busen. Denna veckan består bara av 4 arbetsdagar för din matte. Du blir lite extra ledig midsommar. Men nu går det fort fram till semestern! Ha det bra hos syrran idag.

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

7 juni 2011 16:41

Aamor, du klagar på värmen ? det begriper inte jag, då skulle du vara här där vi har 35 grader.
Jag tycker det är riktigt skönt att lägga mig ute på garageuppfarten och värma magen på cementen, fast några långpromenader vill jag inte höra talas om förstås........blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

13 juni 2011 12:06

Du är snäll med missarna du, Aamor synd att missen bara stack det tycker vi var tassigt nu när du räddade henne från skatuslingen, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards