Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Halt!

Av Aamor & Tina - 9 juni 2011 16:30

Morgonen började inte på bästa sätt precis för matte och jag blev ovänner, lite!

Jag blev lite småsur när matte tog på mig selen men matte blev arg på mig så jag försökte vifta på svansen och fjäska lite, hjälpte inte för jag fick inte stanna och kolla om katterna var ute utan vi bara gick förbi.


Idag har det inte varit så varmt, runt 15 grader och sen har det småregnat hela dagen men det har varit mer fart i oss syskon!

Efter att vi varit ute med mattefar fick vi ett riktigt springfnatt i huset.

Affi kom med sån hög fart att hon sladdade in i matteföräldrarnas fotända på sängen och kasade längs med den och jag kom efter och skulle tvärbromsa när jag såg henne men golvet var för halt så jag fick nästan bakdelen in mellan frambenen!

Efter några andetag fortsatte vi ut i uterummet och där gick det undan kan ni tro, matteföräldrarna undrade om de hade två elefanter lösa där ute!

Hihi, det var bara vi två!


Matte kom direkt efter jobb och hämtade mig och efter några snabba ord med matteföräldrarna gick vi hem.

Mattes kollega kom cyklande och stannade för att hälsa på mig men när hon sen cyklade vidare fick jag bråttom efter tills jag såg att hon cyklade på ett annat håll än vad vi skulle gå för då stannade jag.

Fick titta efter katterna nu men inga var ute.

Har ätit för jag var hungrig, jag äter ju aldrig frukost.

Matte håller på att lufta ut värmen ur lägenheten så jag satt uppe i fönstret ett tag med det dumma flugnätet skymde min utsikt. Matte är sååååå känslig om hon får in en eller två flugor!

Tror att vi ska gå en runda senare och matte har lovat mig att slippa trimbordet för min tofs sitter där den ska, yeah!

  

Titta så bra det är utan det dumma nätet, jag ser ut och kan ha huvudet utanför!



 
 
Julia

Julia

9 juni 2011 16:58

Inte ska du bli osams med din snälla matte, heller.
Elefanter??? Då måste ni ha busat ordentligt, era busfrön!
Ha en trevlig kväll, imorrn är det FREDAG!!!

=^.^=

Nosbuffar och kram

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

9 juni 2011 18:48

Det sa matte också! Får försöka skärpa mig men matte säger att jag kan vara en riktig surkart ibland, vad hon nu menar med det.
Jo det gick undan kan du tro men oj så kul vi hade det!
JAAAAA, fredag i morgon!

 
Edith

Edith

10 juni 2011 17:37

Inte kan jag tro att du är en surkart Aamor. Du ser så helsnäll ut. Men det är nog ändå bäst att hålla sams med matte ... det har jag upptäckt. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

10 juni 2011 18:26

Det är nog bästa det ja men ibland måste man få säga sitt även om ens matte tycker annat!
Jag ångrar mig direkt och är superbra på att fjäska och hon smälter rätt så fort!

 
Hillman

Hillman

13 juni 2011 16:07

Osams med matten brukar jag akta mig för, har hamnat i onåd ett par gånger å det är inte kul.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards