Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Biltur!

Av Aamor & Tina - 17 september 2011 18:01

Skönt att det var sovmorgon idag för vi som till 8.45, matte vaknade då.

Själv gick jag upp och bytte sovplats men annars sov jag till 9.30 då matte tyckte att min tofs behövdes sättas om, nog lika bra för den har "klarat" sig i 2 dagar nu.

Matte har sagt att jag ska bara i helgen och jag klarar mig troligen idag!

Efter tofssättandet behövde jag gå ut och det blev en ganska lång runda för vädret var härligt.

Mötte ingen hund och såg ingen av mina kattvänner, lite trist.


Vid 11 snåret gick vi bort till matteföräldrarna för matte hade lovat att leka chaufför till mattefar. Det bästa av allt var att vi fick följa med, jag och Affi alltså, vi älskar att åka på en biltur.
Först körde vi till mattes farmor och farfars grav för det är längst dit och sen vidare till hennes mormor och morfars, lite räfsande och sen var gravarna fina igen.
När vi var klara där så stannade matte på parkeringen till en av affärerna och matte gick ut ur bilen, vilken fräckhet och jag fick inte följa med!
Mattefar och Affi var kvar men det brydde jag mig inte om för som jag sagt innan är det helg ska jag se matte hela tiden!
Nu var hon iväg en kort stund för det var bara lite som skulle shoppas så jag kan väl godkänna det!

Hos matteföräldrarna fick syrran och jag springa av oss lite i trädgården tillsammans med matte.
Vi skällde ut Alice som kom gående med sin matte, Alice såg oss inte så först blev hon lite rädd men sen kände hon igen oss och då var det inte lönt att skälla mer!
Inte blev det bättre att matte traggade på oss men vi är stora och tuffa när vi är två!

Nu är vi hemma, varit det ett tag och jag har hjälpt matte att sortera tvätt men hänga upp den sen får hon göra själv för det är inte lika kul!

Syrran och jag i aktion!

 
 
Julia

Julia

17 september 2011 19:12

Tänk så kaxiga ni blir, när ni är två... En och en är nu inte alls så skälliga. Märkligt *fniss*

=^.^=

Kram och nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

17 september 2011 19:30

Vi blir ju liksom dubbelt så stora, hihi! Jag är nog den kaxigaste av oss två när det gäller andra hundar.

 
Edith

Edith

18 september 2011 07:30

Vilken omväxlande dag du haft. Först sovmorgon, sen promenad och bilåkning och lek med syrran. Mer kan man inte önska. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

18 september 2011 09:40

Det är precis lagom!

 
Hillman

Hillman

19 september 2011 14:05

Här har det bara varit trökväder och inge att va ute i, blåst som bara den och det känns verkeligen som höst nu.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

19 september 2011 17:38

Hos oss kan det vara alla väder under en och samma dag, förutom snö då så klart.
Mmm, det luktat höst nu och bladen börjar gulna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards