Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Aamor & Tina - 13 mars 2012 18:24

Syrran och jag har varit ute och busat en del i vår hage men vi ville att mattefar skulle vara ute hos oss.

Först jagade Affi mig och sen jagade jag henne men det var ingen bra idé för sen hamnade jag på rygg i ett fullt godkänt brottargrepp, vi hade jätte kul.


Var en man och servade mattemors stol, en sån med hjul men ingen rullstol, för hjulet hade pajat så jag ville hjälpa honom och var väldigt noga med att jag såg allt han gjorde men tydligen var han rädd för konkurans för mattefar lyfte upp mig i fönsterkarmen. De sa att de gjorde det för att inte hamna i kläm men jag tror att det var konkurensen han var skraj för, hihi!


Matte jobbade länge idag men så är det gjort men jag gillar det inte när hon ändrar dagar så.

Vi gick hem och så satte vi oss på stenen och då kom Igor och kelade lite, mest med matte men han nosade på mig.

Inne tyckte matte att jag skulle äta min mat men jag tyckte att jag kunde hoppa över den idag.

Matte försökte strunta i mig när jag satte igång att skälla och till sist drog hon igång dammsugaren, inte för att jag skälle utan för att det var i behov av en dammsugning.

När den hemska maskinen var igång var jag tyst för det är inte lönt att överrösta den men jag startade direkt efter den tystnat.

Matte var benhård och lite taskig om jag får säga mitt, jag tänkte inte äta mat utan satt och glodde där godiset är.

Vem av oss var mest envis?

Jo matte för hon tog min matskål och satte framför mig och sen satte hon sig på knä brevid mig och sa ät!

Började så smått och det var gott så jag åt allt, attans att hon skulle vinna!

Att matte var så envis berättade hon sen, jag har tydligen bara ätit lite mat de sanaste dagarna, knappt en halv portion så nu skulle jag äta något i alla fall - tjat tjat!


Ska nog se till att hålla igång henne hela kvällen som hämnd, nä inte som hämnd det blev fel, så hon inte blir för lat, hihi!

Ska slumra en stund nu i alla fall för lite paus behöver hon.

Gammal bild från i julas! 


Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards