Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Aamor & Tina - 25 mars 2012 20:02

Vi försökte sova länge i morse men det blev inte så, jo lite för klockan var 8.30 men det räknas inte för egentligen var klockan 7.30

Matte och jag tog det lugnt, har varit en slö dag nästan hela dagen. Strax innan middagstid gick vi ner till garaget och hoppade in i bilen och sen körde vi bort till matteföräldrarna, de bjöd på våfflor men först skulle matte köra för att handla lite.

Hon tyckte det var bäst att göra det idag för dels var brödet slut men sen börjar nog matte bli förkyld, ont i halsen och lite allmänt slö, mer än vanligt alltså, hihi!

Vi gick hem igen vid 13.30 och då gick vi förbi där mina tjejer bor och de var ute, matte och deras matte snackade ett tag men tjejerna ville nog att jag skulle komma in till dom för de pep lite men jag gömde mig bakom en buske, lite blyg ;)

Hemma så var mina katters matte ute så jag fick hälsat både på henne och några av katterna.


Inne igen satte matte igång att laga mat för det skulle stå och puttra en bra stund.

Sen har vi slöat vidare men för en liten stund sen var vi ute på en långrunda, härligt fast solen försunnit men det passade mig bättre.

Vi gick förbi märjelhålet och där var två ankor men de blev inte rädda för mig!

 

Gammal bild.

Av Aamor & Tina - 25 mars 2012 09:36

Matte skulle skriva i natt, jag satt och tjatade på henne men det föll på att datorn klöddade och inte matte, hihi!


Jag och matte hade en mysig dag igår, vi sov till strax efter 8 och sen gick vi en runda och jag kelade med Peggy när vi kom hem igen.

Solen höll sig bakom molnen men det regnade i alla fall inte.

Inne igen så höll jag koll på matte för hon drog fram dammsugaren men jag var rätt smart för jag satt i köket när hon tog TV-rummet och den rusade jag in där och la mig i min säng så slapp jag bli störd av matte.

Jag litar på henne nu att hon inte suger upp alla mina leksaker så det behövs inte kollas så noga.

När allt var klart så satte hon sig i soffan och kollade på en DVD och jag sov.

Det blev lite frisering av min tofs, den sattes om och samtidigt kelade vi på trimbordet, lagom höjd för jag kan krypa in i mattes famn när hon sitter på stolen.

Självklart måste jag gå ut och visa världen hur grann jag blev så vi tog en ganska lång runda.


Vid 15.30 började jag få lite abstinens efter syrran så jag frågade matte om vi inte kunde gå bort där en sväng och det var hon med på men.....

Efter lite snack med matteföräldrarna så gick matte utan mig! Ve och fasa. Jag låg och väntade på henne vid ytterdörren nästan hela tiden, hur kan hon göra så?

När kolckan var 21 så hämtade hon mig igen och när vi kom ut så skulle vi åka bil och jag hörde någon som kallade på mig så när dörren öppnade hoppade jag in och sen var det pusskalas!

Mattes kompis Mona och hennes dotter satt i bilen och de skulle följa med oss hem, jippie!

De tre hade varit ute och ätit och sen sett en bio och matte hade valt att lämna mig innan de kom för sist blev jag så ledsen när jag först snabbt fick träffa dom och sen lämnad så det var rätt snällt av matte att göra så här denna gången.

När den sen körde hem vid midnatt så följde vi dom till parkeringen och vinkade!

En bra dag blev det men jag var trött så när matte sa att vår dator strulade gick jag och la mig!

Gammal bild men samma ställning, hihi!



Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards