Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2012

Mitt register!

Av Aamor & Tina - 7 augusti 2012 17:40

Nu ska jag visa er mitt register eller delar av det. Just detta är kring matdags och jag kan hålla igång matte mer eller mindre, hihi!

Igår kväll höll vi på i 2 timmar mellan 20-22!

Det hela börjar med att jag egentligen är hungrig men jag måste chansa och se om jag kanske kan få något annat istället!

  Här har jag hållt på att kalla på matte säkert i 30 minuter, jag började i hörnan under godiset men då hon inte hörde mig fick jag flytta fram så hon både såg och hörde!

Jag fick en liten bit godis så att jag skulle komma igång att äta och det fungerade för jag gick in i rummet och åt min mat.

Matte filmade även det men filmen blev så mörk, dåligt tänt i TV rummet.


Efter maten ska jag ha lite godis!
Jag hoppar upp och lägger mig på min kudde på golvet och tuggar i mig den torkade nötköttsbiten men man blir ju törstig efteråt, hihi!


 

När jag har druckit måste nosen och munnen torkas och det görs bäst i skinnsoffan, hihi!

Matproceduren tar sin lilla tid men när den är klar då ska jag ut så vi gick ut, var inte direkt nödig mer än "kise-nödig", såg både Ollie och Chandi så det gav utdelning, hihi!


Idag gick jag och matte en långrunda på morgonen men efter ett tag misstänkte jag att matte hade en baktanke så jag stannade och tittade på matte och då sa hon att vi skulle gå till Affi!

Jag satt kvar och gäspade stort och så det hördes och skakade på huvudet, flera gånger men matte sa att vi skulle dit ändå men att vi skulle bli hemma i morgon bara hon och jag så då reste jag mig och hängde med!

Inte nog med att vi skulle dit för matte och mattefar gav sig iväg med bilen och vi fick inte följa med!


Då de kom tillbaka hade mattefar massor av saker med hem men matte hade ingenting men då sa hon att hon hade lämnat det hemma.

De hade varit på Satchmo's, djuraffär och där hade hon shoppat till mig, yeah och sen hade de varit på jula och Rusta.

Matte köpte bland annat en ny matta till TV rummet för den andra var så tråkig och fläckig och fläckarna gick tydligen inte bort och enligt matte fanns de inte där innan jag flyttade hem här!

Fanns mycket som inte fanns här innan jag flyttade hem så några fläckar mer eller mindre, hihih!

Jag inspekterade mattan och sen blev den godkänd!

Den är lite luden så kanske inte det bästa till oss men vadå då! Säkert jätteskön att gnugga nosen i!

 

 
 
Maurice & Kajsa

Maurice & Kajsa

7 augusti 2012 18:34

hahahaha, vad roligt att se lite ur ditt register!! Bilden på dig och Nya Mattan är underbar, vi skrattar så morrisarna krullar sig!! Står du och räcker ut tungan åt Matte???? hahahaha
nosgos å fnissiga gottisar
M&K

http://lillieslya.blogspot.se

Aamor & Tina

7 augusti 2012 18:40

Jepp, det gör jag!
Hon skulle ta ett när jag låg ner och såg så nöjd ut men då var kameran på video så hon fick kalla tillbaka mig och jag höll på med annat då så jag blev lite småsur, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

7 augusti 2012 18:36

Vi kunde inte se dina filmer :(
Är vår dator knasig???
Tråkigt, för vi är jättenyfikna på dem. Vi ser bara ett timglas och det händer ingenting... Konstigt för de andra filmerna ni har lagt ut gick jättebra att titta på.
Mattan är jättefin!

=^.^=

Kram å nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

7 augusti 2012 18:39

Vad konstigt att ni inte kan se dom för jag eller matte har gjort som hon brukar!
Funkar kanske senare.
Jag vänjer mig nog vid mattan, matte säger att nu får jag inte smutsa ner den men man kan undra vilken värld hon lever i, hihi!

 
Ingen bild

Eva

7 augusti 2012 19:13

Finns det någon hos er som är lite bortskämd o hunsar med sin Matte? Vi ser bara en härlig liten Aamor, så det kan väl inte vara han.....
När börjar Matte jobba igen,då är det slut med sovmornar stackars dig.
Vågar du torka nosen i den nya fina mattan, den är nog bra till det eftersom den är lite luddig.

Ha en skön kväll till er båda!!!

Aamor & Tina

7 augusti 2012 20:31

Jag bortskämnd, nä kan jag aldrig tro, hihi!
Matte har denna och nästa vecka också och sen börjar de tidiga morgnarna igen, suck!
Jag har faktiskt legat med huvudet på mattan precis och den var så skön.

 
Laika

Laika

7 augusti 2012 20:03

Men... vi fick också bara ett timglas... Vi har väntat och väntat, men det händer inget :( Men matte har lovat att vi ska kolla med jämna mellanrum för förr eller senare ska det ju fungera och då får vi se dina fina register :)

Den där mattan... hmmm, undrar just om din matte leker med elden, hihi. Den ser ju ut som en gräsmatta ;)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 augusti 2012 20:29

Vad trist att inte ni heller kunde se det!
Matte skrattade rakt ut, hon har inte tänkt på att det liknade gräs, det luktar inte gräs säger jag inte än i alla fall, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 augusti 2012 08:01

Hurra, vi kunde se den!
Matte bytte webbläsare och då gick det!
HUR kan nån motstå dina vackra ögon??? Det var kul å se hur du gör med sprutflaskan, det har vi undrat lääänge. Du är en fiffig krabat ;-)
Nog är du lite bortskämd allt, men bara liiite, SÖTNOS *fniss*

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 augusti 2012 11:03

Aha, det hade med webläsaren att göra, där ser man!
Det är ju ett av mattes stora problem just att motstå mina ögon, hihi!
Matte säger att jag är rätt så mycket bortskämd men att det stör inte henne för hon har själv låtit mig bli det och sen har jag nog tryckt på också, hihi!

 
Laika

Laika

8 augusti 2012 12:09

Sådär ja, nu har vi också sett :) Du är ju bara för underbar Aamor :) Vi pratar samma språk vi, hihi...

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 augusti 2012 12:52

Vad häftigt och dina 2-benta förstår dig också har jag förstått, hihi!

 
Edith

Edith

8 augusti 2012 15:17

Aamor, du är för häftig när du snackar på din film. Jag tycker också om att prata med matte. Vilket praktiskt sätt att dricka!Colliekramar.

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

8 augusti 2012 16:25

Det är jättebra för jag slipper blöta ner halv ansiktet, hihi!

 
Felix

Felix

8 augusti 2012 20:36

Va bra att du fått en ny handduk att torka av nosen på, stor och rejäl är den oxå, hihi. Det blir något när du, dricker ditt vatten i sprayform, hihi.

Vi kunde heller inte se filmen men matten bytte till explorer och då gick det jättebraigt.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

8 augusti 2012 20:45

Visst är det en bra sak att ha till nos, hihi!
Tur att ni kunde se, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards