Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 27 september 2012

Vänner!

Av Aamor & Tina - 27 september 2012 18:38

Det verkade som om matteföräldrarna skulle ha gäster för de höll på att greja med en massa saker på bordet och vi fick inte vara där uppe för tydligen är det inte så populärt men hår i maten!

På eftermiddagen kom det vänner på besök, de som har Whippet hundarna Kenzo och Yatzy och de var också med!

Först hälsade jag men sen placerade jag mig under en stol så ingen skulle trampa på mig, hihi!

Matte var lite sen för hon behövde handla lite men hon kom strax innan 16 och då blev jag så glad och en aningens modigare!

Jag bjöd in på lek med Kenzo och sprang iväg men när de bägge kom som skjutna ur en kanon efter mig så gömde jag mig i uterummet under en stol matte skrattade och sa att de trodde nog att jag var en kanin när jag kutade iväg så.

Alltså, den enda anledningen till att jag dök in under stolen var för att lura de långbenta så jag kunde springa in igen när de passerat dörren eller möjligtvis självbevarelsedrift, hihi!


Kelade lite med Ollie när vi kom hem men han var på bråkhumör idag så matte tog mig under armen och så gick vi in. Han är nog sur på sin matte som rest utomlands, visst en väninna passar dom men det blir ju aldrig samma som med matte.

Matte har kammat mig och använt det där tortyrredskapet hon köpte, en tovutredare som skär igenom tovorna, jag har fått tofsen omsatt för den hängde på sniskan för vi har ju inte haft tid att fixa det de senaste dagarna.

Matte tunnade ut mitt hår under öronen och så hittade hon en tova på vart bakben men nu är de borta!

Åt min mat när jag kom ner från trimbordet och har fått mitt efter-maten godis så nu har jag intagit denna ställning!

 

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

27 september 2012 19:04

Skönt att bli av med tovor, vi gillar vår furminator och man känner sig ju lite lättare efteråt. Du är så gullig! nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

27 september 2012 19:06

Det är lite kluvet med tovor, så skönt att bli av med dom men inte roligt när matte håller på, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Jula

Smulan, Amanda och matte Jula

27 september 2012 19:23

Du ligger bra där du ligger! Matte har inte en chans att smita iväg utan att du märker det ;-)
Imorrn är det den sista "vakna av klockan" dagen!!! Sen är det helg!!!

=^.^=

Kram och nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

27 september 2012 19:26

Den perfekta platsen, hihi!
Ja det ska bli så skönt!

 
Laika

Laika

27 september 2012 22:57

Såna kinkpottor, lite hår i maten.... det är väl bara att äta lite gräs och kräkas efter om de nu skulle råka få en hårboll i magen, inte så märkvärdigt ;)
En sån där tovmaskin har jag också hemma, även om jag aldrig har lika lång och fin päls som din, så är min vinterskrud ganska luden och den brukar tova sig en del, speciellt öronen och där är det väl inte vidare skönt att bli dragen med en tovmaskin precis.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

28 september 2012 06:30

Visst är de kinkiga men jag ska hälsa dom att nästa gång ska de äta gräs, hihi!

 
Frasse

Frasse

28 september 2012 17:14

Fyjam, så läskig den måste vara, den där Utredaren *ryser* Men du ser ut att ha klarat det bra av bilden att döma :-) Bara nu ingen trampar på dig - hur kan man vara så slarvig och ouppmärksam *fnyser*
Förstår Ollie så väl, jag känner likadant inför min husse - se dagens inlägg :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

28 september 2012 18:43

Ja den där utredaren är hemsk men den ser värre ut än vad den är för den drar inte så mycket som en kam gör.
Långa ben att hålla reda på är nog inte så lätt och sen 4 ben också, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards