Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Ledighet!!!!

Av Aamor & Tina - 8 maj 2013 19:04

Vaknade i morse till regnsmatter på fönsterblecken, inte det roligaste jag vet men inget man kan göra nått åt heller så det är bara att (o)gilla läget, hihi!

När sen matte skulle äta sin frukost såg hon en blixt och sen kom en åskknall men det blev bara den. Blir nog mer ikväll för det är kvavt men det får vi se.

Regnade fortfarande när jag och matte gick iväg så vi blev lite blöta, matte gnällde över att jag gick i de flesta vattenpölarna men jag gillar det ibland, hihi!


Vädret blev fint sen på dagen och solen har tittat fram men det har ändå varit lite skyigt.

Varit en bra dag hos syrran, jag har mest sovit och sen har vi busat lite i hagen.

Jag blev lite löslivad i magen av maten men ibland kan det ta ett tag innan den vänjer sig och egentligen ingen större skillnad mot i vanliga fall för det är inte så speciellt ofta jag är helt okej!


Matte var sen för hon var och veckohandlade, är ju helg i morgon och då vill hon inte shoppa.

Jag fick åka bil hem och det är kul, jag kollade noga i garaget så Peggy inte var där men där var tomt förutom på en del bilar.

Satt ute en stund på bänken och de "nya" grannhundarna kom och jag sa ingenting alls och då fick jag beröm av matte - vadå då jag har ju vant mig vid dom nu, idag i alla fall för det kan hända att de får en blåsning nån annan dag, hihi!

Inne skar matte av en tunn skiva av Barf fodret, mindre än igår och blandade i mitt torrfoder och efter en liten stund hade jag ätit det, gick runt och funderade i ca 5 minuter, hihi!

Jag tänker sova en stund nu och lite senare ska jag och matte gå ut och eftersom vi har en 4 dagars ledighet framför oss nu kan vi sitta ute länge och njuta, om det inte blir regn för då blir matte gnällig och vill inte sitta där ute!

Matte har satt sig nu för innan plockade hon lite och drog igång den lilla dammsugaren och nu är det bara tvättemaskinen som ska bli klar och tvätten hängas men sen ska jag tvinga henne till rump- eller ryggläge!

 

Gott att åka bil (gammal bild)!


Trevlig helg!

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

8 maj 2013 19:40

Du mår bra i brummisen :)
Många 4benta avskyr att åka i en, medan du ÄLSKAR att åka brummis med matte :)
Ha en lat och regnfri kväll

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 maj 2013 19:45

Alla matte och mattemors djur har älskat att åka bil. Mattes fd katt gillade det de fösta åren men inte sen när hon blev gammal.
Är bra i den för jag får vara nära matte, kan se henne hela tiden och så kan hon inte gå ifrån mig, ända gången hon gör det är när hon ska öppna garageporten1

 
Melody

Melody

8 maj 2013 20:47

Vi slapp både regn och åska i morse, men några stänk har vi haft i kväll.
Matte har bestämt att vi ska ha sol i morgon och hon har beställt det till er också,
så nu hoppas vi bara att vädergudarna lyder henne! Det är ju på lediga dagar solen ska lysa!
Ha det riktigt gott med matte och ta nu en lång sovmorgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

8 maj 2013 20:53

Vad snällt av din matte som beställt sol även till oss. Hoppas beställningen blir rätt!
Ska i alla fall sova tills vi vaknar själv utan klocka!

 
Laika

Laika

8 maj 2013 22:06

Du har ju världens bästa plats i bilen :) Där gillar jag också att sitta, men inte alltid jag får det. Matte och husse gillar att sitta fram... trams!
Skönt med långhelg nu, passa på och njut ordentligt. Håller tassarna för att vädret blir bra :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 maj 2013 22:24

Du kan väl hävda att äldst ska sitta fram, inte i år men om man räknar om dina så är du ju äldst av er tre!
Jag älskar den platsen.
Fint väder vill vi verkligen ha.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 maj 2013 09:25

Visst är det härligt när man har en lång helg att se fram emot.Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 maj 2013 09:27

Finns inget bättre mer än en lång semester, hihi men den kommer snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards