Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 juni 2013

Söndag!

Av Aamor & Tina - 9 juni 2013 17:50

Då var det sista dagen på denna ledighet och vi har nästan bara tagit det lugnt hela dagen - inte nån jättestor skillnad mot resten av dagarna men, stunt samma så är det skönt!


Lite sovmorgon och sen gick vi ut på en snabbrunda, inga katter ute så vi gick in igen och matte var hungrig så jag hade inte mycket val, hihi!

Jag somnade om igen när vi kom in och matte satt och läste lite nyheter på datorn.

Vid 12 gick matte in och la sig i soffan för att lyssna på sin bok men - ja hon slumrade till som vanligt, hihi!Nu störde det inte mig för jag kunde också sova lite då.

Vi gick en runda vid 14-tiden men det var för varmt att sitta ute på bänken, solen gassade precis där just då så vi gick in och matte lovade att vi skulle gå ut lite senare när skuggan började titta fram där.

Matte hängde tvätt och jag satt och tittade på när hon gjorde det, var inget kul så matte fick göra det själv.


Nu har vi precis suttit ute en stund, var först och kastade sopor och Peggy slog följde med oss ner och tillbaka men sen ville hon inte umgås mer med oss.

Istället kom Scarlette och nästan hälsade, hon är en förnäm dam som inte ens tittar på på oss i vanliga fall, hihi!


Jag har ätit mat nu ochjust nu ligger jag och låter magen smälta maten i lugn och ro, att jag ligger berod faktiskt mest på att jag inte fick mer godis av matte!

Allt som allt har denna söndag varit bra och i morgon ska jag till syrran igen och det ska bli kul!

 

8,5 vecka ung! 

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

9 juni 2013 18:26

Skönt med lata och soliga söndagar! Kul att få träffa Syter-Yster och busa imorrn.
Hoppas att ni slipper besök av Åskar! Han har varit hos oss två gånger idag och sist hade han Ösregn med sig...

=^.^=

Kram å nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 juni 2013 18:31

Lata dagar behöver man och tyvärr tror vi att många andra skulle behöva dessa lugna dagar. Många stressar nog mer eller mindre alltid!
Ingen åska här och det ser inte ut som han ska komma heller men han kan komma snabbt så man vet aldrig.
Längtar lite efter syrran nu när jag inte sett henne sen i fredags!

 
Melody

Melody

9 juni 2013 19:09

Jösses vilken mysig bild matte har plockat fram! Det är väl inte så att hon går och längtar efter en babyhund? Du har så rätt i att min matte behöver skygglappar för att inte se allt som behöver göras i trädgården. I år kommer hon nog aldrig i fatt, det har varit för mycket annat som hon har varit tvungen att ta tag i!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

9 juni 2013 20:50

Jo nog hade hon gärna haft en till men matteföräldrarna tycker att det räcker med oss två de har om dagarna, hihi!
Hälsa din matte att man får prioritera och det har hon gjort klokt tycker vi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

9 juni 2013 20:19

Visst är det härligt med lediga dagar! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

9 juni 2013 20:47

Det är det bästa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards