Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Träffar!

Av Aamor & Tina - 28 april 2013 16:59

Matte sov lite längre idag men ändå vaknade hon strax efter o7 men vi låg kvar och drog oss en god stund.

När matte var klar med alla sina morgonsysslor utom att äta gick vi ut på dagens första runda och med det började dagen första träffar, hihi!

Först kom Peggy och sa godmorgon för att sen hoppa in till sig och när vi var klara med rundan mötte jag min kompis Trixie som är Schäfer. Vi satt ute ett tag och då kom Peggy igen men hon blev skrämd när den "nya" hunden i hennes trappa kom ut och när jag skulle börja skälla på henne sa matte att jag inte fick skälla på våra grannar så jag bara tittade och så kom Peggy tillbaka men när där kom ut en hund till från den trappan tappade jag tålamodet och gav honom en utskällning för att komma så och skrämma min kattvänner och sen glo på mig - nä det tillåter jag bara inte. Tyvärr gillade inte matte att jag satte ner tassen men det får jag ta, hihi!


Vi gick in och slappade lite, matte tittade på nån TV-serie på datorn och den med kattungarna (Julia, hon sa att den var så söt).

Men innan hon satte sig startade hon dagens första tvättmaskin, blivit 2 stycken idag för matte gnällde på den där grusade sängen, vad hon nu menar med det, hihi!

Vid 14-tiden blev det en långrunda på nästan 1 timme och där träffade jag en nu bekantskap, en 9 årig Yorki, han var lite rädd av sig men han vågade ändå hälsa lite på min matte och det var ovanligt sa hans matte.

Vi satte oss på "vår" sten när vi kom hem och då kom först Ollie och strax efter Melle och hälsade - livet är toppen!

Sen kom Skrållan, en 1 årig Jack Russel och hennes svans vispar som en en visp hela tiden och så slänger hon sig på marken och låter mig nosa igen hela henne men rätt som det är far hon upp men hon är så liten att det gör inget.

Inne igen sa jag till matte att jag var hungrig så jag fick mat och sen har jag sovit. Vaknade precis men tror nog att jag snart ska slumra ett tag till!

 

(gammal bild)

 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

28 april 2013 18:05

Dagen började bra, när Peggy kom och sa godmorgon åt er :)
Tråkigt att vovven skrämde dina kattvänner, jag förstår att de tappade tålamodet då. Bäst vore om ni alla vovvar lärde känna varandra, då slapp ni skälla ;-)
Ha en fin söndagskväll. Imorrn låter klockan igen :(

=^.^=

Kram och puss på nosen pussgurka

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

28 april 2013 18:16

Visst hade det varit bra men jag kan skälla när jag vill hälsa och den andra inte vill - kallar de högfärdiga då, hihi!
Två dagar ringer klockan sen är vi lediga 1 dag och sen två dagar till - helt okej! ;)

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 april 2013 18:26

Jisses så många du har träffat på idag , Aamor :)
Klart att du måste skälla ut den där grannhunden som skrämde dina katt kompisar !
Här hade mina 2-benta verkligen sovmorgon idag , dom vaknade inte förrän 09:45 *fniss*

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

28 april 2013 18:34

Skönt att du håller med mig ang katterna!
Det är kul att träffa kompisar!
Vad härligt att sova så länge!

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

28 april 2013 21:17

Men stackars dig Aamor, som har fått grannhundar som skrämde bortdina kattkompisar, suckjam alltså.
Måste ju vara jamarskul att ha så många kattkompisar där du bor, tassarna upp!

Tass på dig du fina hund

http://katternasblogg.blogg.se

Aamor & Tina

28 april 2013 21:41

Det är toppen med alla mina vänner!

 
Laika

Laika

29 april 2013 00:44

Men vilken dag du :) inte illa, inte illa. Så många har jag verkligen inte träffat idag. Jag har faktiskt inte träffat någon idag, kan du tänka.

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

29 april 2013 06:36

Ja såna dagar har jag också!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards