Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Ny vän!

Av Aamor & Tina - 17 augusti 2013 20:00

Blev en rätt lång sovmorgon och det gillar jag ju så jag bara njuter av ledigheten, får passa på för den tar snart slut!

På morgonrundan träffade jag på Ollie, får nog berätta för honom att jag snart ska börja "jobba" igen så att han vet att han får vara ute tidigare om han vill träffa mig - jag börjar"jobba" på torsdag så det är några dagar till.


Gick bort till syrran en stund för matte tyckte att vi kunde busa lite men det blev inte så mycket för syrran satt i fönsterkarmen och jag låg på bordet och blev kelad från alla håll - det värsta var att jag fick vänta tills de hade fikat klart!

Matteföräldrarna kände knappt igen matte för hon har färgat håret och det blev i mörkaste laget, hihi!

Skulle vara mörk brun men det är nästan svart - är bara hår säger matte som inte bryr sig så mycket om det!

Det blev lite bus senare när matteföräldrarna såg på friidrott och matte busade med oss - matte kan verkligen testas med Affi och hon låter så ilsk så jag får gå mellan så inte hon gör nått dumt mot min matte men nästa sekund kelar dom så jag vet inte riktigt hur jag ska göra - typiskt tjejer!


På hemvägen träffade jag på två hundar, en gammal Engels spaniel som knorrade på mig och en pudel på 4 månader som gillade mig så där har jag nog fått en ny vän, hon heter Sandy och är helt vit.

Hon som har henne var lite tveksam förs om vi skulle hälsa för den hunden hon hade tidigare hade jag skällt på rätt ordentligt men matte sa att jag låter mest när jag inte får hälsa och att det åter värre än vad det är.

När vi sen gick vidare nosade den gamle herren igenom hela Sandy så allt var okej med henne, hihi!


Jag har precis ätit, tänkte först låta bli men matte lurade mig med att lägga små pluttebitar av kattgodis över maten och i bara farten slank allt ner - ups!

Innan jag åt maten var vi ute en sväng och dess för innan hade jag fått ner matte på golvet och hämtat en massa leksaker till henne, hon fick min apa, kråka, mus, boll med svans och ett pip ben och så taksam hon var som slapp läsa i sin bok, hihi!

Hon har läste serien förra sommaren men i år kom den 13 boken ut och när hon skulle börja läsa den hade hon glömt en del och tyckte att det var lika bra att läsa allt igen!

 

Försöker sno mattes bok, hihi! Här syns musen och bollen med svans!


Nu tänker vi ha en lugn lördagskväll och  bara en gång till ska vi gå ut, är väl inget kul på TV så matte läser nog som vanligt, hon har sett så otroligt lite på TV att jag tycker det är tyst på kvällen, den var på i tisdags och sen en liten stund igår!


 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

17 augusti 2013 21:21

Men visst är det mysigt att ha matte för sig själv hela tiden och så träffa en massa kompisar! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

17 augusti 2013 21:58

Ja det är det!

 
Laika

Laika

17 augusti 2013 22:12

Ja, passa på att bara njuta och ha det skönt :) Här har det börjats med en två veckors period i semesterväg, härligt.
Hihi, kan tänka mig att maten gled ner i magen när det låg kattgodis på :D Här hade det också glidit ner då :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

17 augusti 2013 22:51

Ja den bara gled ner i magen, hihi!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

18 augusti 2013 06:35

Inte lätt för dig. De är ju två mot en *fniss*
Du har det bra ändå, fast det ät lika bra att du håller lite koll på tjejerna och ser vad Affi gör med matte för säkerhets skull.
Middag med kattgodis som smakförhöjare är bästast, inte undra på att du åt upp alltihop :)
Ni får ha en härlig och solig (hoppas vi) söndag!

=^.^=

Nosbuff

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 augusti 2013 10:25

Det är inte lätt men jag vet var jag har min matte för jag kommer alltid först där.
Vi ska nog snart ut och kolla vädret men det ser inte soligt ut!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

18 augusti 2013 19:37

Men så snällt av dig att bära upp alla leksakerna till din matte :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

18 augusti 2013 21:43

Visst är jag omtänksam, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards