Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2013

Slappat!

Av Aamor & Tina - 25 augusti 2013 16:17

Blev en liten sovmorgon för mig men matte var vaken rätt tidigt men som tur var stannade hon kvar i sängen.

Var ute vid 9.30 när matte gjort alla sina morgonsysslor, hon hann äta idag också innan utgången - egentligen hinner hon alltid göra det om det inte är riktigt akut men hon tycker oftast att det smakar bäst efter en stunds vakenhet, hihi i alla fall när vi är lediga!

Träffade på Peggy ute och hon är sig själv igen förutom att hon springer iväg när halvstora barn kommer.


Inne igen fick matte för sig att tvättmaskinen behövde ha lite "mat" så det fick den men sen hamnade hon på soffan med en bok och efter 20 sidor ca så hamnade boken på magen och matte sov, hihi!

När jag hörde det somnade jag också riktigt ordentligt.


Mattes insektsbett som hon tror en broms är skyldig till har blivit större under natten men det kliar inte lika mycket idag, efter en allergitablett har det gått ner i svullnad och är inte lika rött men hon sa att det har kliat i natt.


Jag har precis varit ute och tittat lite efter katterna, självklart pinkade jag först och jag har fått kela med Peggy, Ollie och sen kom snackebroren Igor, han snackar från det att matte säger "Hej Igor" ända tills han går vidare, matte tycker att han är så söt och att det låter så gulligt!

Jag hamnade på trimbordet när vi kommit in och min tofs blev omsatt och lite extra borstning blev gjort, hade några tovor som jag var extra rädd om igår men nu är de historia.

Matte började fixa mat till sig själv och då sa jag att jag också var hungrig så hon fick blanda till min mat innan hon började med sig.

Fick en tuggpinne med torkad kyckling runt om efter maten och det är så gott, tänker sova och låta magen smälta maten i lugn och ro nu en stund.

Matte kanske lägger sig på soffan för att läsa vidare men jag hoppas hon inte somnar igen för då lär hon nog inte sova i natt, hihi!

Tror att det är allergitabletten hon tagit som gör henne trött idag, hon tar aldrig såna annars och hon köpte dom för hon blev så myggbiten i början av sommaren och det kliade jättemycket och blev stora knutor men hon tog aldrig nån tablett ändå.


Strålande väder idag med vita molntussar på himlen och rätt så varmt och vi har som sagt ändå mest slappat - är ju söndag och man kan behöva vila upp sig inför en hel arbetsvecka.

 

Jag är hungrig! (gammal bild)


 
 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

25 augusti 2013 17:43

Skönt att Peggy är sig själv igen, men vi förstår att hon aktar sig för halvstora barn, speciellt pojkar.
Såna som var dumma mot henne.
Det kommer att ta tid innan hon litar på dem igen...
Ni får ha en lat och mysig söndagskväll :)

=^.^=

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 augusti 2013 17:54

Visst är det skönt att hon är som vanligt igen.
Hon kan hålla sig borta från de som var dumma mot henne för de förtjänar inte hennes gos!
Ska vi ha!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

25 augusti 2013 20:22

Vi blir sugna på att gosa med dig när vi läser om allt mysigt kattgos! Ha en mysigt kväll! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

25 augusti 2013 20:24

Ni hade gärna fått gosa med mig, jag älskar ju katter!

 
Laika

Laika

25 augusti 2013 20:29

Helt rätt att ta en lugn dag nu när det är söndag och allt. Hoppas matte får sin sömn inatt även om hon slumrat lite under dagen, att du kan sova ändå Aamor, det vet vi :D

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

25 augusti 2013 21:42

Sova för mig är nästan aldrig nått problem ;) men jag tror nog matte kommer att sova hon också för hon är redan trött och tänker lägga sig snart men som vanligt har hon nog tusen saker att göra innan så det tar nog sin lilla tid ändå!

 
Melody

Melody

25 augusti 2013 21:28

Låter som du har haft en riktigt bra söndag! Själv har jag inte slappat!
Jag har gått minst två mil och busat riktigt mycket! Men lite trött är jag faktiskt i kväll, det måste jag erkänna!
Men orka gosa med dig det skulle jag göra!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

25 augusti 2013 21:41

Du är riktigt hurtig som går så långt, själv tillhör jag den lata släkten, hihi!
Gosa blir man aldrig trött av!

 
Buttons

Buttons

26 augusti 2013 06:35

Åh vilken mysig säng du har fått, och jättesnygg efter badet ( ja du är ju alltid snygg alltså ) Nybadad I ny säng.........mmmmm vad kan vara skönare ?
blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

26 augusti 2013 08:55

Inte helt fel, både jag och matte gillar att handla sängar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards