Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Kel!

Av Aamor & Tina - 22 september 2013 12:35

Vi orkade inte blogga igår, inte för vi gjorde så mycket annat men matte hade sovit dåligt på natten och det fick även mig att sova dåligt!

Kel var det som stod högst på gårdagens meny.

Det var massor av kattkel och massor av mattekel.

Började med att Ollie kom och ville kela på morgonen och nästa gång var det Peggy som kom springandes mot mig och ville kela.


Matte satt och läste en hel del och det är lite trist tycker jag så jag kallade på henne så vi kunde kela på golvet och det gjorde vi en bra stund.

Lite senare låg jag i min ena säng och "ynkade" mig och tyckte att matte gott kunde komma och klappa mig på magen men istället lyfte hon upp mig i sin famn och satte sig i soffan och la mig på rygg och kliade mig på magen, så gott det var och vi satt länge och myste så.


När sista kvällsrundan var över satte vi oss på bänken en stund och då kom Arktis och hans matte gående från sin kvällsrunda så de satte sig hos oss.

Kelade lite med Arktis när han lugnat ner sig och efter en stund hör vi ett högt mjauande, Arktisa matte tittar och ser att det är Melle som kommer springandes och till och med han ville kela med mig.

Vilken härlig keldag det blev!


Inatt har matte sovit jättegott och jag också, hihi. Vi sov nästan till 10, visst matte vaknade redan vid 05.30 men hon somnade om igen när hon startade sin ljudbok.

Matte hann knappt få på sig sina kläder innan jag behövde gå ut, hihi!

Träffade på en Golden tik som jag träffar lite då och då, vi lekte nästan lite. Hon är helvild men jag ville busa lite,

lite försiktigt i alla fall.


I morgon ska matte jobba och allt blir som vanligt igen, skönt. Visst är det toppen att ha matte hemma men det är inte så jättekul när hon är kass och nu börjar hon känna sig rastlös och längtar till jobbet så nog börjar hon friska till sig även om förkylningen fortfarande sitter i.

 

Från innan denna månad, Peggy och jag!

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

22 september 2013 15:16

Här var min matte på rymmen hela dagen igår :(
Hon var nere i Malmö på ett heldags seminarium om Kattens Hälsa , det var mycket bra föreläsningar och gottigt fika och mat med :)
Hela keldagar är aldrig fel !
Tänk att det var så många katter som ville gosa med dig :)

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

22 september 2013 15:35

Jag är verkligen en lycklig en som har många kelvänliga kattkompisar!
Vad spännande att lära sig mer om kattens hälsa!

 
Smulan, Amanda och matte Julia

Smulan, Amanda och matte Julia

22 september 2013 16:24

En hel dag med massor av kel är toppen.
Bättre kan det inte bli :)
Hoppas att fler av "dina" katter behöver Aamomys, när ni ska ut nästa gång ;-)

=^.^=

Kram å Nogos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

22 september 2013 18:07

Lär nog inte bli mer kattkel idag för det ösregnar och då är katterna inne och matte lite gnällig och vill inte sitta ute och vänta in dom!
Får nöja mig med mattekel som hon förevigade med sin mobil idag - suck!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

22 september 2013 17:45

Riktig toppendag med så mycket kel! Så skulle man ha det oftare! Så många trevliga vänner du har.Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

22 september 2013 18:06

Jag är så glad i alla mina kattkompisar som vill kela med mig!

 
Laika

Laika

22 september 2013 20:26

Men trevligt med lite olika möten idag och skönt att ha fått sovit bra efter en tidigare natt med dålig sömn. Skönt att matte kan återgå till jobbet igen, då får du ju leka med syrran hela dagen :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

22 september 2013 21:00

Ja vi leker nog ett tag men sen övergår jag till vila, hihi !

 
Melody

Melody

23 september 2013 07:20

Skönt att matte är så kry så hon kan gå till jobbet och du får nog en riktigt bra dag
hos syrran!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Aamor & Tina

23 september 2013 19:01

Skönt ändå när allt är som det ska vara!

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 september 2013 18:02

Oj, oj så mycket kelande det blev för dig! Så gulligta ni är på fotot! Det skulle du be matte sätta in på nån Facebook -sida om söta djur och kalla fotot för VÄNSKAP, säger min Matte. Jag är inte intresserad av Fb, det räcker med bloggandet för mim del!

Blogghälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

23 september 2013 19:00

Det finns så många bilder reda på mig på mattes facebooksida men visst är den söt!
Kel är gottigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards