Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 5 maj 2014

Dramaqueen!

Av Aamor & Tina - 5 maj 2014 17:51

Vilket elände jag hade igår, det var så synd om mig att jag var tveksam till om jag skulle överleva alltså!

Jag upptäckte att jag hade ont i foten när vi gick ut på morgonen så jag kunde inte gå. Matte bar mig till gräset så jag kunde i alla fall kissa men inte ens det gick - kunde inte gå för det gjorde såååååå ont!

Matte kollade, böjde och sträckte men jag reagerade inte men när hon kände under foten sa jag till att där kunde hon sluta att känna för där satt det onda.

Matte fick bära in mig och kollade. Hon sa att något satt fast mellan trampdynorna, troligen hade jag trampat i nån ankskit eller tuggummi som stelant under natten men hon drog bort det och det kändes inte speciellt skönt.

tassen blev blötlagd och tvättad och sen sprutade hon på nått som rengör ifall där var hål.

Sen trodde hon att vi skulle gå ut - glöm det, jag är inte det minsta nödig och så har jag ont!

Matte pysslade med annat och jag låg och tyckte synd om mig själv.

Vid 14-tiden staplade jag mig ut till ytterdörren och matte trodde att jag ville gå ut men icke - jag har ju ont!

Fick då höra att jag inte kissat sen 22 kvällen innan men det struntade jag i för jag hade ONT!

Började sen röra mig lite och varje gång matte tittade haltade jag svårt men så råkade det göra lite mindre ont vid några tillfällen när jag trodde att matte inte tittade och helt plötsligt blir jag kallad Mr Dramaqueen!

När klockan var 17.30 hade jag inget val utan fick följa med matte ut men oj så ont jag hade. Tur var att hon träffade på en granne så hon stod länge och snackade med honom så jag kunde vila bort den sista smärtan.

Blev en liten runda och jag kissade när vi nästan var hemma.

Jag hade så ont att jag inte ens smög efter katterna jag såg så ni förstår hur ont detta gjorde och så kallar matte mig Mr Dramaqueen!!!!!!!! Skäms matte!

Sa till matte vid 20 att jag var hungrig och sen innan sängdags gick vi en lite längre runda även om den var kort och det kändes nästan bra i foten.


Har haft en bra dag hos syrran, vi har varit ute en hel del och busat lite och foten har inte känts nått alls så nu är jag som vanligt, hihi!

Matte jobbade länge så jag vet att resten av veckan slutar hon normala tider - skönt!

Hemma kom både Ollie och Igor och snackade med oss och det blev jag glad över, de är så söta.

Maten vilar i min mage och jag vilar på mattes fot!

 

(gammal bild)


 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 maj 2014 18:25

Men stackars, stackars dig Aamor! Vet precis hur det känns när det "tullar ihop sig" mellan trampdynorna. Det gör verkligen ONT ju! Attans matte du har som menar att du fejkade. Klart du inte gjorde eftersom du inte ens ville pinka ;)

Medkännande hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Aamor & Tina

5 maj 2014 18:28

Hon visste att jag hade ont de första timmarna men sen trodde hon att jag spelade över, har en tendens att lida lite mer än det kanske gör ont, hihi!

 
julia

julia

5 maj 2014 18:27

Du är nog en liten Dramaqueen, Sötnos.
Skönt att det inte var så farligt.

=^.^=

Kram å puss på den "onda" tassen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

5 maj 2014 18:30

Lite är jag nog men det gjorde jätteont i början och sen kunde det ha gjort ont om jag trampade för mycket på det. Dumt att chansa ju ;-)

 
Laika

Laika

5 maj 2014 19:43

Men älskade lilla Aamor, inte för en sekund skulle jag tro att du var en dramaqueen, sånt pysslar inte vi med ;)
Du hade säkert jätteont precis hela dagen och som du säger, du kanske hade fått ont om du gått mer på tassen så tur att du inte gjorde det, då hade du säkert inte varit helt frisk idag ;)
(och man ska halta mer när ens mattar ser på för ibland kan dom se lite illa så det gäller att tydligt visa hur läget är)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

5 maj 2014 20:04

Nä inte alltid i alla fall, hihi!
Tydlighet är viktigt och sen är det mysigt när de daltar lite extra!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

5 maj 2014 19:51

Stackars dig som hade så ont, klart man måste bli ordentligt omhändertagen.Tröstbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

5 maj 2014 20:04

Viktigt med rätt vård ;-)

 
Melody

Melody

5 maj 2014 21:28

Klart att du hade ont i foten och att det var jättesynd om dig!
Det är ju min matte som är en dramaqueen! Oj, oj vad hon hållit på bara för att hon skulle till tandläkaren idag! För att inte prata om hur hon ojat sig efteråt och klagat på att hon inte kunde prata och äta…
Hon har knappt brytt sig om mig idag!
Hoppas nu din fot fortsätter att må bra!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

5 maj 2014 21:31

Då kunde din matte och jag ojat oss ihop, hihi!
Jobbigt att gå till tandis!

 
TantGlad

TantGlad

5 maj 2014 21:43

Halloj på dig .
Tråkigt med foten, men tur du får busa av dig för då glömmer man det onda😉.

Ha en fin fotpigg kväll nu.

http://tantglad.bloggo.nu

Aamor & Tina

5 maj 2014 21:49

Tack ska du ha!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 maj 2014 20:01

*pfft* Skulle du vara en Drama Queen ??!!
Som din matte pratar strunt !!

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

6 maj 2014 20:02

Tycker jag också, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards