Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Fredag!

Av Aamor & Tina - 9 maj 2014 17:39

Matte hade den goda smaken igår att lägga sig tidigt, redan 21.30 kröp vi i säng men sen läste hon till 22.40 men det var bättre än de andra dagarna.

I morse när hon tittade ut hör jag en djup suck och så säger hon att det ösregnar ute, inte precis glädjande tänker jag och hoppar upp i soffan och somnar direkt.

Låtsas inte höra när matte säger att det är dags att gå iväg så hon kommer in och sätter sig i soffan och kelar lite med mig och ger mig ögondropparna. Hon säger att det är fredag och den sista dagen vi behöver gå iväg tidigt.

Hur kul känns det att gå ut när det ösregnar men jag hänger ändå med men till min glädje ser jag att det slutat regna så livet blev genast lättare och så är det ju fredag, hihi!


Det har varit en trött dag hos syrran, lite bus på förmiddagen men sen har vi sovit mest hela dagen.

Syrran vill alltid upp i fönstret strax innan min matte ska komma och jag hämtar en pipleksak. Ser på syrran när matte kommer och är beredd.

Står i hallen med pipleksaken mellan frambenen och när matte öppnar dörren tittar jag först upp så det verkligen är hon och sen hugger jag leksaken och rusar fram till matte och då kommer syrran sladdandes runt hörnan och sen tävlar vi om vem som får första pussen, hihi! Jag är längst och vinner nästan alltid plus att jag och matte hör ihop.


När vi skulle hem blev jag väldigt tveksam till om jag skulle för det regnade igen så jag stod på den torra delaen av trappan och funderade ett tag men matte sa att vi bara skulle ut till bilen för att köra hem och då fick jag bråttom ut.

Hemma åt jag min mat, struntade i den igår och sen fick matte nog fnatt eller nått för hon startade tvättmaskinen, diskmaskinen och sen åkte till och med dammsugaren fram själv tog jag ett tuggben och höll mig i en säng en bit från dammsugaren. Bra med många sängar för jag kan flytta på mig allt efter var hon håller på att störa sig, hihi!


Nu blir det nog bara en lugn kväll och jag tror matte bara ska hänga upp tvätten men sen håller nog även hon fredag!

 

Åka bil är toppen! (gammal bild)

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

9 maj 2014 20:19

Här var det också sista dagen denna veckan som klockan ringer tidigt :)
Här har det varit soligt halva dan , men nu regnar det.
Tre helg på er !
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

9 maj 2014 20:21

Vi har också haft det soligt mitt på dagen men nu öser det ner!

 
Laika

Laika

9 maj 2014 22:09

Vilken hurtbulle din matte är, skönt att få allt det där tråkgörat gjort. Här har det inte blivit av så det står på morgondagens schema.
visst är det väl trevligt med fredag, och att få åka bil speciellt när det är regnigt ute.
Trevlig helg på er :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

9 maj 2014 22:26

Hurtbulle? Nä inte riktigt men nödvändigt, hihi!
Fast det är skönt när det är gjort så slipper jag i alla fall dammsugaren under helgen.
Jag har klarat mig från att bli blöt nu ikväll för det var inget regn nu när jag var ute men jösses vad det regnat innan.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

10 maj 2014 04:56

Nu ÄNTLIGEN är ordningen återställd hos oss med. Nu fungerar allt som det ska igen :)
Trist med regn, vi har också haft en rejäl skur på eftermiddan. Fast en fredag står man väl ut med det mesta :)
Härligt att matte fick alla tråkiga måsten gjort redan, nu ÄR ni lediga resten av helgen!
Söt bild på en liten blöt Aamor i bilen.
Ha en förhoppningsvis regnfri lördag!

=^.^=

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 maj 2014 10:12

Skönt att du kan använda datorn fullt ut igen.
Jo på fredagar står man ut med det mesta bara matte kommer, hihi!
Vi ska snart kolla in utevädret ;-)

 
Melody

Melody

10 maj 2014 06:54

Ja, vilken energi din matte har en fredagskväll!
Min matte hon somnade i soffan!
Hon tackar för tipset om att hennes tand kan ha blivit för hög, men hur jag ska få henne tillbaka till tandläkaren det vet i sjutton. Hon känner sig i alla fall lite lugnad för hon var rädd för att det blivit en inflammation.
Hoppas ni får en riktigt skön lördag utan regn.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

10 maj 2014 10:15

Hon fixar det innan hon sätter sig ner för sen är det kört att göra nått sånt hemmafix, hihi!
Det kan värka ordentligt om tanden är för hög.
Bättre hon kollar än får jätteont och skadar tanden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards