Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 juni 2014

När?

Av Aamor & Tina - 7 juni 2014 19:25

Matte vaknade tidigt men hon låg kvar länge och lyssnade på bok så jag kunde sova länge.

Så fort matte var klar med sitt på morgonen gick vi ut och vilka möten det blev. Först träffade jag på en av mina små tvåbenta tjejkompisar och hennes mamma - mycket gos blev det av det mötet och sen sprang vi på grannen som passade sin dotters hund, hon ska ha henne i 14 dagar nu så vi lär ju ses ofta.

 

Jag och Nelly, hon är under året så lite hastig i sina rörelser men så söt!

Det blev bara en kort runda för matte sa nått om att vi skulle gå till syrran lite senare.

Så fort vi kom in började jag fråga "när ska vi till syrran? När? När? När?". Vi fick gå dit lite tidigare än vad matte planerat, hihi! 


Syrran blev jätteglad när hon såg mig eller oss men matte gav sig iväg nästan direkt, hon sa att hon bara skulle cykla ner till Netto och så fort hon cyklat iväg frågade jag matte föräldrarna "när kommer matte? När?".

Hon var tillbaka snabbt och jag blev så glad och gick och la mig.

Hörde nått om att mattes moster också skulle komma dit och äta men att matte skulle hämta henne för hon har skadat armen och det var svårt för henne att gå med sin rullator nu.

Var okej när matte körde iväg och hämtade henne för henne gillar jag och att hon skulle komma var toppen!


Alla åt middag, det var bondkalops men jag ville inte ha nått och sen lite senare åt de våfflor, jag ville kolla men ville inte äta nått men syrran åt en hel del.

Härligt väder så vi har suttit ute hela eftermiddagen, busat lite med matte. Hon fick fnatt och snodde mattemors rullator och sprang runt med den på trädäcket och jag och syrran kutade efter, det var kul! Sen la vi oss alla ner och kelade hejvilt!


Det värsta var nog när matte och hennes moster gick iväg, matte skulle köra hem henne. Jag tyckte att det räckte med att lämna mig men inte hjälpte det att jag protesterade men hon var snabbt tillbaka och fick ett pusskalas som välkommen tillbaka present, hihi!

Vid 18 gick vi hem och det är fortfarande varmt så vi beslöt att stanna ute en stund.

Tur var det för först kom två småtjejer och kelade med mig, kände att jag fick tofsen flätad, hihi och se kom grannen och Nelly ut.

Satt nog ute en timme trodde matte men sen blev jag hungrig påstod matte i alla fall så vi gick in och visst jag åt men inte direkt, hihi!

Nu ska vi hålla lördagskväll och njuta av att det bara är jag och matte!


Ett extra grattis till lilla Melody som fyller 2 år idag!!!!

 
 
Melody

Melody

7 juni 2014 20:19

Tack fina Aamor för gratulationerna! Jag har haft en toppenbra dag med glass och köttbullar! Nu har jag fått min kvällspresent som var en tjursena och ligger ute i grönsgräset och tuggar på den!
Låter som du också haft en härlig dag med många kompisträffar!
Snäll matte du har som hämtade moster!
Glad fortsättning på pingsten till matte och dig!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

7 juni 2014 20:22

Åh du har haft en kanondag! Tänk redan två år, hihi!
Jag har haft det superbra!

 
Laika

Laika

8 juni 2014 17:25

Vilken trevlig dag, både få bli flätad i pälsen och bra sällskap hos syrran dessutom :) Du har det allt bra Aamor :)

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 juni 2014 17:26

Jag kan inte klaga förutom att jag inte gillade när matte gick ifrån mig även om det var korta stunder!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 juni 2014 19:05

Låter som en alldeles purrfekt dag det där !
Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 juni 2014 19:25

Helt perfa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards