Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Allvar?

Av Aamor & Tina - 8 april 2015 19:06

Rena rama hundrundan i morse på väg till syrran för först mötte jag Lucky och Bobby, vi hälsade på lite håll men sen såg jag en Border Collie och den skäller jag alltid på för den har inte ens hyfs att titta på mig! For lite runt i kopplet när jag fick syn på den och bumpade emot mattes ben och hör henne säga "lugna ner dig nu Aamor, du kladdar ner mig", jag hade precis blivit klar med nr 2 och blev lite kladdig där bak och så bumpade jag till matte med baken, ups! Hon blev som tur var inte kladdig på byxorn men jag fick duscha rumpan hos syrran.
Strax efter mötte jag Chili och henne skällde jag inte på.

Matte var så sen för hon hämtade mig inte förrän 17, hon och mattefar var och handlade och sen fick matte mat hos matteföräldrarna.
På hemvägen njöt vi av det fina soliga vädret så vi tog det långsamt. Satt ute en lång stund och snackade med en dam som bor i några hus från vårt.
Inne började matte ställa iordning lite i köket och startade diskmaskinen och sen serverade hon mig mat.

På allvar matte? Ska jag äta detta? Skämtar du?
Tydligen gjorde hon inte det och inte försvann maten heller för att jag låg och glodde länge på den, hihi!
Fick till slut äta den för den kan ju inte ligga där i skålen och glo tillbaka på mig, hihi!
Matte sa att det tog allt lite lång tid för hon hann beställa tid för att byta vinterdäcken, kolla mailen, ögna igenom nyheterna på webben och ställa iordning i min balkonghörna.

Nu ska vi nog slappa resten av denna kväll.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 april 2015 19:41

Ibland verkar det vara lite lång päls, jobbigt när det fastnar liksom. Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

8 april 2015 19:47

Det är ju det och jag är sällan fast i magen om man säger så, hihi!

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

8 april 2015 19:48

Så bra att mattes byxor klarade sig!
Vilken tur att du åt upp maten, så den inte kan glo på dig längre ;-) Man kan verkligen inte säga att du är glupsk, som de flesta hundar är.
Ha en mysig onsdagkväll med matte och vi hoppas att Ollie är ute på din nästa runda (om nu det fina vädret håller i sig).

Kram å puss på nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

8 april 2015 20:03

Nä glupsk på mat är jag inte och har aldrig varit.
Man vet aldrig när Ollie dyker upp, hihi!

 
Elvis

Elvis

8 april 2015 20:04

Så brukar hända mig med o då blir det både bad o lite trimning o matte brukar säga lilla gubben vad du sjunger det brukar jag alltid göra när matte ska trimma mig.
Kram o nosgos

http://elvisacoolkattblogg.se

Aamor & Tina

8 april 2015 20:19

Jag gömmer de delarna matte försöker klippa till, är speciellt nöjd med mitt gömmande av benen, hihi!

 
Laika

Laika

8 april 2015 20:29

Hihi, så stark din matte är som kunde låta den blicken glida förbi. Hade jag sett dig så Aamor så hade jag skällt fram ny mat till dig, hihi.
Vad gottigt att matte slapp laga sin egen mat och fick äta hos sina föräldrar :)
Jag tror bara att du var...liksom lite mer... ehhm, alert imorse :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

8 april 2015 20:34

Tack Laika, hihi! Tror inte jag fått nått annat ändå eller rättare sagt inte hade velat ha nått annat.
Skönt att ibland slippa laga mat.

 
Melody

Melody

8 april 2015 20:54

Förskräckligt konstig mat du har som glor på dig! Min mat hinner inte ens blinka förrän den ligger i min mage! Jösses, nu påminde du mig om att jag skulle ha skickat iväg husse och bytt till sommardäck! Så kan det gå när en liten hund inte håller ordning på sin husse! I morgon blir det att åka iväg till Småland med vinterdäck!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

8 april 2015 21:19

Min mat glor alltid på mig så egentligen inte så konstigt att jag tvekar att äta den.
Matte bara kom på idag "shit måste byta till sommardäck", fick tid på fredag.
Kör försiktigt och ha kul!

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

8 april 2015 21:33

Vilken tur att din mattes byxor klarade sig och att du hann äta upp maten innan den vann arga leken :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

8 april 2015 21:45

Matte var glad över att byxorna klarade sig och att jag åt min mat men hur glad jag blev vete tusan, hihi!
Maten fick vad den tålde när jag tuggade mig i den ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

9 april 2015 12:07

Hihi, påminner ju lite om bajsincidenten hos oss, när mormor plötsligt hittade en bajskorv i mattes säng. Vi har förstås ingen aaaaning om hur den kom dit :D
Ibland känner man inte för maten, men så märker man hur hungrig man är, och då kan samma mat plötsligt vara riktigt god :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 april 2015 17:49

Ja precis så är det med maten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards