Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2015

Många!

Av Aamor & Tina - 18 oktober 2015 12:28

Helgens väder har inte varit det roligaste precis för det har varit grått och regnigt, antingen sånt där fint regn eller ösregn så vi har fått passa på att gå ut när det varit minst regn.
Blivit några längre rundor och några snabba ändå.

Igår kväll var jag lite rastlös och ville hitta på en massa och då kom matte på idéen att jag skulle kammas, inte vad jag ville precis men jag blev ändå kammad. Somnade sen för jag tänkte inte utmana matte mer, hihi!

Idag satte vi oss en stund uppe vid idrottshallen för att kolla in läget och jag såg många hundar 8 st som passerade där och sen kom Arktis och hans matte förbi så vi snackade lite med dom.

Kommer det inte fler hundar nu matte?

Vi slog följe med Arktis på resten av rundan och strax innan vi kom hem skiljdes vi åt för de skulle på ett ärende innan de tog sig hem.

Jag tänker sova en stund nu medan matte håller på att tvätta, hon tittade lite för nära på sin jacka och sa att den var i stort behov av en vaskning, hellre den än jag, hihi!
Skulle tro att vi kommer att ta det lugnt mest hela dagen, matte funderar på om hon skulle ta några varv med dammsugaren och så länge hon bara funderar så är här lugnt, hihi!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

18 oktober 2015 15:39

Inte kul att vara ute i höstrusket... Bättre att mysa i värmen inomhus :)
Det är bäst att du samlar ihop dina saker, om nu snabeldraken skulle komma fram ur gömmorna och är extra hungrig ;-)

Kram å nospussar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

18 oktober 2015 15:44

Snabeldraken har inte visat sig än så jag tror jag klara mig idag, hihi!

 
Dui och Deco

Dui och Deco

18 oktober 2015 18:32

Finaste du! Spinnande med så mycket hundar när man är ute! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

18 oktober 2015 18:34

Här bor massor av hundar runt omkring så oftast ser jag nån.

 
Laika

Laika

18 oktober 2015 18:36

Vad roligt med alla hundar du fick se och att slå följe med en också :D Mindre roligt är det ju med vädret, får försöka skicka lite av vårt solsken till er för här är det kanonväder. Det har även varit vindstilla, skönt :D
Härligt att det var mattes jacka som fick en vaskning och inte du, hihi.
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

18 oktober 2015 18:55

Vissa hundar fick jag skälla på, nähä jag fick inte skälla tydligen men hör så illa ibland, hihi!
Tur att ni har fint väder, nu ikväll drog dimman in så matte trodde det brann i närheten.tror nog att jackan klarade av tvättmaskinen bättre än vad jag hade gjort ;-)

 
Melody

Melody

20 oktober 2015 08:49

Matte säger att det är för tidigt att börja längta efter vår och värmande sol, men gillar man inte höst- och vinterrusk, så måste man väl få längta lite efter bättre tider. Roligt att du gillar gå ut och kolla på andra hundar, själv tittar jag hellre på barn! Du kanske skulle gilla att bo i vår stad där det finns en del "hundhagar" där man får vara lös och leka med andra hundar. Själv vägrar jag gå in i dem!
Hoppas du och din matte får en fin fortsättning på veckan!
Stor nospuss till er båda från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

20 oktober 2015 18:10

Nä leka med andra hundar står inte speciellt högt i kurs, hälsa och sen är det bra.
Barn älskar jag att titta på och helst ska de hälsa på mig och klappa, helst barn i barnvagnar.
Visst kan man få längta lite efter våren, hihi!

 
Kjelle Bus och  Conrad

Kjelle Bus och Conrad

20 oktober 2015 12:06

Här "uppe" kom det inget regn alls på hela helgen , men det var alldeles grått.
Conrad var duktig på Valpkursen ( sitt kvar , springa till matte när läraren släppte honom och ligg) när det sedan kom till att gå fint i koppel så ballade han ut totalt. Det hjälpte något att husse tog över dock :)
SÅ till nu på lördag ska Conrad vara VÄLDIGT välrastad innan Valpkursen :)

Tassklappar o Nosbuffar

http://kjellebus.blogspot.com

Aamor & Tina

20 oktober 2015 18:11

Hihi, det är svårt med en massa energi i kroppen.
Duktigt av honom ändå.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

22 oktober 2015 14:22

Jamar med, vädret har varit väldigt trist den senaste tiden - det där eviga regnandet och alla gråa moln. Inte lönt att kamma sig då tycker vi, tipsa matte om det när hon kommer med kammen :D
Hoppas helgen som kommer blir solig och fin!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

22 oktober 2015 16:43

Jag blir tyvärr som en enda stor tova om hon inte drar fram kammen då och då.
Väldigt trist väder.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards