Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 21 januari 2016

Snö!

Av Aamor & Tina - 21 januari 2016 16:59

Vi lever och frodas även om vi varit frånvarande hur länge som helst, matte skäms nästan och det kan hon gott göra, hihi!
Snön kom igen och den har stannat och det är sån där bra snö utan klumpbildning och utan skare så jag kan gnugga mig hur mycket som helst eller i alla fall tills matte tröttnar på att stå still.

Vi har väl inte gjort något speciellt dessa tio dagar, ja matte i 10 dagar har du inte hjälpt mig med denna blogg, usch!
Matte jobbar som vanligt bara nu delar hon och den ene kollegan på uppgifterna för hans rygg är bättre nu, skönt för honom.
Hon och jag är lite trötta på kvällarna för det tar lite tid att komma in i jobbtiderna igen, jag är nog tröttast i och för sig men men!

I morse var det så kallt att nosen frös nästan ihop när jag andades in men det var härligt ändå. Dimmigt på morgonen så nu är träden vita av frost.
Vi njöt när vi gick hem och jag passade på att nosa i alla snöhögar jag såg.

Du måste vänta matte jag nosade faktiskt här.
Vi hade inte kommit så långt för matteföräldrarnas hus syns bakom mig.
Stannade och kollade in några barn som lekte i snön och hade velat vara med men matte sa att vi kände inte dom men jag kunde lärt känna dom ju men tyvärr.

Matte har plockat lite sen vi kom hem och själv intog jag min säng.
Tur jag inte är lättstörd för en granne i trappan renoverar lägenheten och borrar och håller på, det är ny granne så de vill väl sätta sin prägel på stället och det får de gärna göra för mig.
Jag vilar nog ett tag till och sen äter jag min mat.
Igår, hihi ville jag inte äta förrän matte la sig på golvet bredvid medan jag åt, smakade extra gott då!

Ha det bra alla!

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 januari 2016 18:32

Har förstått att ni hundar gillar snö, det måste vara superskönt att bara busa runt utan att det blir klumpar. Visst är det jobbigt med den där vardagen.nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

21 januari 2016 18:36

Har ju tjockt hår så fryser inte och lössnö är toppen!
Snart helg igen, matte hänger inte med i dagarna säger hon.

 
Laika

Laika

21 januari 2016 19:27

Ja men de där dagarna bara flyger ju iväg säger min matte så hon förstår att din matte inte riktigt hunnit med... tänka sig att de där tvåbenta alltid ska hålla ihop ;)
Vad roligt att ni har snö som ligger kvar nu, det har vi med men de kalla minus 15 som vi bjuds på dagligen börjar bli lite jobbigt, tycker i alla fall matte. Jag är ju van nu :)
Hihi, det är rätt, att ha matte vid sin sida när man äter mat är det bästa :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

21 januari 2016 19:36

Vi har nog runt -10 kanske lite mindre kallt på dagen.
De där tvåbenta håller alltid ihop när det inte passar som vi säger, hihi!

 
Ingen bild

ZEB

22 januari 2016 23:23

Min Matte har köpt ett pulver som heter APTIT och som hon strör på min mat... Och jag, som var så kräsen och kinkig med käket, rusar nu till matskålen - himla gott med mat nu! Och pälsen har blivit mycket finare och många fler vovve-tjejer stannar numera och glor trånsjukt på mig! Här kan din Matte läsa mer om APTIT: www.standardprodukter.se Det är rätt skönt att slippa höra Matte och Husse oja sig över att jag inte ville äta... Och nu behöver de inte ge mig nåt mumsigt till efterrätt - jag är nöjd och belåten ändå!

Aamor & Tina

23 januari 2016 00:00

Matte säger att hon ska kolla upp det men hon säger att jag är hopplös med maten men jag har blivit bättre för jag äter oftast varje dag nu en gång i alla fall. Förr åt jag bara ett par gånger i veckan.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

23 januari 2016 03:36

Du vet hur du ska linda Matte runt din vänstra baktass, Busfrö!
Fin bild på dig, fast motivet är ju det bästa :)
Ha en riktigt lat lördag!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

23 januari 2016 07:25

Oj så sent eller tidigt du är uppe :-)
Jodå nog vet jag hur jag ska göra för att få matte dit jag vill, hon är lättmanövrerad när hon tycker om nån, hihi!

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

27 januari 2016 13:28

Du skulle se Hilda och mig när vi äter. Det är som ett riktigt race. Vi helt enkelt slukar maten. Samma mat morgon och kväll, dag efter dag, men vi tröttnar aldrig. Nospussar

http://parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

27 januari 2016 16:57

Min matte hade blivit glad om jag hade ätit utan en massa fjanterier (mattes ord)!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards