Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Skönt!

Av Aamor & Tina - 7 februari 2016 11:59

Ännu en vecka som har gått och i morgon är det dags med en ny.
Det var så skönt i fredags när matte hämtade mig och sa att nu är det helg och vi kan slöa och slippa passa tider.
Fick åka bil hem och matte gnällde lite på mig när vi gick från bilen för jag gick tydligen kors och tvärs och eftersom hon bar på en kasse med mat också så blev det lite jobbigt, hihi!

Jag riktigt njöt av fredagskvällen för efter maten gick jag och la mig på ett av mina favoritställen, min kylmatta är skön och sen att ligga bland pipisarna med dom som stötta gör att man känner sig trygg.

Jag låg där länge och bara njöt.

Förra helgen blev jag badad. Ägnade sen 2,5 timme invirad i badlakan i mattes famn, så skönt!
Lika skönt var inte tillfixningen efteråt och särskilt inte när matte blev arg på mig! Kanske det inte hjälpte att jag blev arg på henne först men jag slutade när hon röt till.

Igår var vi ett tag hos matteföräldrarna, de bjöd på helstekt tocke (ungtupp) och så gott det var. Jag fick först smaka några bitar och se blandade matte ihop tocke och torrfoder, inte lika gott men det slank ner.

Idag tänker vi bara slöa för matte har gjort vad hon ska, tvättat, dammsugit, slängt sopor och glas så nu är det bara matlagningen kvar.
Tror jag slöar på nått skönt ställe och matte lär nog slöa med en bok så ingen överraskning där inte, hihi!

 
 
Laika

Laika

7 februari 2016 13:29

Men nu kinkar väl din matte ändå, hihi. Hon har ju två armar, en att hålla matkassen i och en att hålla dig i. Nu förstår jag ingenting ;) (Att ja känner igen det där- laika sluta springa kors och tvärs när jag har saker att bära på... Ja, det behöver vi ju inte ta upp.)
Det ser väldigt mysigt ut i din fina hörna, perfekt ombonat :D
Nospussar

http://www.laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

7 februari 2016 14:08

Precis så hör jag också fast Aamor istället för Laika, hihi!
Min hörna är perfekt :-)

 
Dui och Deco

Dui och Deco

7 februari 2016 18:02

Älskar helg! Särskilt fredag kväll när hela helgen ligger framför, massor av gos och mys! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

7 februari 2016 18:09

Visst är det så. Synd helgen går så fort bara.

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

9 februari 2016 07:29

Busfrö, nog ser du till att göra det svårare än nödvändigt för matte... Både när ni ska hem och efter-bad myset. Det GÅR fortare om du inte tramsar, men det vet du väl och hört förr.
Mysig hörna du har och du har verkligen inte ont om piipisar ;-)

Kram å puss på busiga nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

9 februari 2016 16:30

Har hört det rätt många gånger men lyssnar inte, hihi!
Det ärbara pipisarna som ligger där, finns på fler ställen ;-)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

9 februari 2016 13:58

Härliga helger - varför ska de alltid ta slut så fort? Klart man springer kors och tvärs när man är ute, varför ska man annars tassa ut? :D
Ser jättemysigt ut i din myshörna!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

9 februari 2016 16:31

Man måste ju ta in allt så man inte missar nått, hihi!

 
Melody

Melody

10 februari 2016 19:49

Bara två dagar kvar, så får du njuta av en ny helg med matte! Själv struntar jag just nu i vad det är för dag och jag struntar även i matte… Jag höglöper och sitter bara i hallen och väntar på att du ska komma och hälsa på! Matte försöker få med mig ut på promenad, men jag vill inte gå hemifrån! Inte tar jag risken att du eller Ludde kommer och hälsar på och jag inte är hemma!
Längtansfulla nospussar från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

10 februari 2016 19:58

Inte lätt att vara tjej alla gånger. Själv vill jag ut hela tiden när jag känner att tjejer runt mig löper.
Ja bara två dagar kvar, tycker det känns länge men matte säger att alla dagar bara flyger iväg.

 
Melody

Melody

14 februari 2016 16:16

Hoppas Ni har en riktigt fin Alla Hjärtansdag!
Stor puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Aamor & Tina

14 februari 2016 16:21

Plus puss!
Skön dag med matte som vi bara njutit av efter att matte fixat och donat här hemma ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards