Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 5 november 2016

Av Aamor & Tina - 5 november 2016 16:35

Nu måste jag gnälla lite! Det har regnat nästan nonstop i 2 dagar nu. Igår var det ösregn nästan hela dagen och jag blev blöt varje gång jag var ute. Tur man kan hålla sig så länge som man kan, hihi!
Idag var det uppehåll när vi gick på morgonen så vi tog en långrunda men sen har det regnat, suck.
I torsdags var det minusgrader och sol, så härligt och jag tar hellre det hela vintern än detta förbenade regnandet.

Jag har haft en bra vecka fast matte var sen nästan alla dagarna.
Måndagen jobbar hon ju länge så tekniskt sett är hon inte sen men enligt mig är hon.
Tisdagen var hon hos optikern och kollade synen och tittade ut nya brillor, jag väntar med spänning hur hon kommer att se ut, hihi!
Onsdagen handlade hon till oss och till matteföräldrarna.
Torsdagen blev det shopping av hundgodis på Ö&B så det var helt okej att hon kom sent den dagen, hihi!
Fredagen kom hon nästan som hon skulle för hon var bara snabbt inne om på stället som hon bytar däck på, hon hade fått för sig att vår bil behövde nya vinterdäck men det behöves inte men hon beställde tid för skifte av däck i alla fall.
Tur jag är hon syrran och matteföräldrarna så jag slipper sitta hemma och vänta.

Idag har jag haft en aktiv dag!
Först en långrunda på morgonen/förmiddagen sen blev det dammsugning och tvätt och sen en köttgryta som skulle på spisen. Jag är helt slut!
På eftermiddagen tog vi bilen till syrran för att hon skulle komma ut på en längre promenad. Det regnade så därför tog vi bilen, matte tyckte det räckte att vi skulle bli blöta när vi gick med henne.
Hemma igen så fick köttgrytan sättas igång igen för den blev inte riktigt färdig.
Och så har jag ätit mat. Nu är jag färdig för sängen, hihi!
Okej om man räknar efter så har nog matte gjort det mesta av sakerna men jag har ju varit med och hållit ett öga på henne och det är också jobbigt.

Intagit min plats i bilen när vi skulle hem, blöt och trött!

Nu ska jag och förhoppningsvis även matte ta det lugnt resten av kvällen för det är vi värda!

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards