Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 13 november 2016

Av Aamor & Tina - 13 november 2016 10:43

Vi har fått snö!
Den första som kom var sån där kramsnö så jag fick fullt med snöbollar i pälsen. Snön var där på morgonen så både jag och syrran fick duscha ben och mage när vi kom in till matteföräldrarna.
Matte gillade inte snön som kom då för hon hade inte fått på vinterdäcken, fått tid till dagen efter - typiskt.
Det tog matte 30 minuter att komma till jobbet, normala fall ca 5 minuter. Var stopp ena hållet för en lastbil kom inte upp för backen och sen det andra hållet körde alla och sakta rullade det men matte kom fram. Låg två bilar i diket precis innan hon svängde in till jobbet.
Dagen efter när hon bytte däck sa killarna på däckfirman att det kvittade om man hade vinterdäck på dagen innan för det var så glatt och slirigt att det enda som fungerade var sakta mak.

Det har töat lite och snöat lite mer och sen fruset igen så matte gnäller på mig varje gång jag försöker gnugga huvudet i snön. Det är för jag har skadat ögat en gång på skaren och hon vill inte jag ska göra det igen. Men det är ju härligt att gnugga så jag är snabb, hihi!

Matte har fått sina nya brillor, fått och fått men de är hämtade i alla fall och hon ser bra med dom. Helt olika dom andra, de andra var silvriga och dessa är svarta, formen lite annan men hon trivs i dom.

Min vecka har varit bra förutom att jag och syrran blev utestängda från matteföräldrarnas kök under två dagar!
Väldigt jobbigt för vi ville vara där men de fick ny golvmatta inlagd och killarna som gjorde det behövde inte vår hjälp och sen tyckte de att det var onödigt om det blev två väggupp under mattan.
Fast innan vi blev utestängda och killarna kröp runt på golvet passade vi på att pussa dom och kolla om de hade tvättat sina öron men vi hjälpte även till med att visa var/hur de skulle dra upp det gamla golvet, hihi!
Blev snyggt när det blev klart.

Igår tvättade matte en massa, jobbekläderna, vår/höst jackor, dammsög och lite annat. Jag vilade mest, hihi!
Idag ska vi bort till syrran för att fira farsdag.
Jag blev kammad och tillsnofsad för detta men även om vi inte skulle dit var kamning nödvändig för tofsen hängde och slängde.

Sa du att vi skulle till syrran sen?

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards