Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 19 november 2016

Av Aamor & Tina - 19 november 2016 18:11

All min vita kuliga snö är borta igen. Det är mörkt på morgnar och kvällar, snön lyser upp rätt mycket.
Vi får se om den kommer igen och hälsar på i vinter och om den gör det så får det hemskt gärna vara pudervarianten, hihi!

Min vecka har varit som vanligt, bra alltså. Jag har mest tagit det lugnt hos syrran.matte har inte hittat på några stora anledningar att hämta mig senare förutom i går när det var fredag!

Jag blev lite misstänksam när matte satte ner en skål med min mat hos matteföräldrarna och sa "puss på dig, vi ses i kväll!". Hmmmmm, tidig eller sen kväll!
Sen kom Lars, en vän till matteföräldrarna och gick en sväng med oss vid den tiden matte brukar komma och vi gick åt mitt håll. Jag fick fart på benen och sprang mot hemmet, tänkte att matte är nog där men sen gick vi förbi och jag vägrade nästan gå. Jag vill hem, hem, hem!
Tyvärr kom jag inte hem då utan fick allt följa med tillbaka dock under stor protest. Lars kommenterade sen att jag var allt en envis rackare, hihi! Jepp, det är jag!

Jag väntade på matte länge och maten tänkte jag inte äta för är inte matte där så äts det inte heller, godis ja men inget annat.
Först halv elva kom hon, snacka om att hon jobbat länge!
Men tydligen hade hon inte jobbat utan varit ute och roat sig med många kollegor. De är en del, kanske 40 st som jobbar på olika ställen och nu träffades nästan alla, tyckte hon sa att de var nog 35 st som träffades.
De hade haft kul och det var ju bra. Jag blev så lycklig när hon kom och vi gick hem. Åt maten när vi kom hem och sen sov jag gott!
Dock fick jag väcka matte 02.35 för då blev jag väldigt nödig. Snacka om att matte var svårväckt, jag fick skälla en gång innan hon vaknade, brukar räcka med lite gny annars. Vi hann och sen sov vi gott igen.

Idag har vi gjort lite av varje, tvättat, dammsugit, plockat undan och läst.
Vi gick bort till syrran på eftermiddagen för att ta henne på en längre runda. Jag ville inte gå dit utan satte mig ner och vägrade gå, först när matte dyrt och heligt lovat att inte gå ifrån mig idag följde jag med.
Matte sa att om någon hör oss tror de nog vi är lite knasiga! Jag säger att de tror matte är knasig för det är hon som har en diskussion med en hund, hihi!

Jag och syrran på promenad med min matte!

Nu ska vi slöa resten av kvällen, kan vi vara värda!

Ha det bra!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards