Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 15 januari 2017

Bra igen!

Av Aamor & Tina - 15 januari 2017 15:29

Kallt, lite i alla fall men med strålande sol så det har varit en härlig helg.
Vi har vallat syrran även denna helgen.
Matte tog tag i sysslorna här hemma igår som har legat lite på is, hon dammade vilket hon hatar att göra, dammsög och lite tvätt. Sängen blev renbäddad för att hon skulle bli av med alla de sjuka basiluskerna sim hon hade innan.
Jag kollade in bäddningen efteråt och den var nästan godkänd fick bara bädda ihop täcket lite och sen var det perfekt.

Vi är bra igen, nästan i alla fall. Matte har lite hosta och näsgojs kvar. Hon var hemma från jobb i måndags och tisdags.
På natten mellan söndag och måndag kunde hon inte somna, hon var var och sen frös hon och hostade. Klockan 03 somnade hon men sen väckte jag henne 03.20 och var väldigt nödig. Sen var jag nödig varje halvtimme fram till kvällen, så gissa hur trötta vi var.
Sov sen hela nästa natt men magen var inte bra alls. Bara rann av mig.
På onsdagen jobbade matte och min mage var forfarande rinnig men inte lika ofta.
Åt eller drack inget på onsdagen men på natten såg jag till att få vätska i magen med den utgången att jag fick väcka matte 03.30, var så kissnödig att hade det kommit inne hade vi fått översvämning, hihi!
Sen på fredagen var min mage bra igen eller i alla fall som vanligt.

Idag har vi mest slöat förutom de gångerna vi gått ut med syrran.
Matte har läst och jag har provat olika sängplatser.
Säger till när jag vill nått och då får matte lägga boken och ägna sig åt sin lille påg, hihi!

Ser ni mig? Har låst fast matte med blicken och berättar att jag vill ut.

Vi ska nog snart äta, matte tänker fixa fisk till sig så jag får äta mitt torrfoder.
Ha en bra vecka.

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

15 januari 2017 18:52

Så skönt att ni mår bättre nu! Visst är det skönt med helg och att vara frisk! Nosbuffar

http://duideco.blogspot.cm

Aamor & Tina

15 januari 2017 19:08

Hellre en frisk helg än det vi hade förra.

 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

15 januari 2017 21:23

Toppen att ni mår bra igen.
Ha en trevlig vecka och var rädda om er!

🐶 Kram å puss på nosen 😻

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

15 januari 2017 21:41

Vi ska försöka vara rädda om oss ;-)

 
Laika

Laika

16 januari 2017 15:57

Låter riktigt bra att ni är bra igen.
Hihi, tänk om det blivit översvämning inne, vilken tur att din matte hann ut med dig :D
Här är det inte heller någon som gillar att damma, inte ens jag med min puffiga svans. Nej, den ska bara viftas med för att den är fin :)
Hoppas ni ändå får en lugn och skön vecka så ni inte tar ut er för mycket precis efter sjuktider.
Nospussar.
Psst, söt du är som ligger där och spanar på matte :)

http://laikagumman.bloggplatsen.se

Aamor & Tina

16 januari 2017 18:35

Varför skulle vi damma, vi kan ju inte damma ner nått, hihi!
Vi kör på som vanligt nu men vi vilar när tiden finns.
Jag gjorde mig så gullig som möjligt, hihi!

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

19 januari 2017 14:14

Usch, inte kul att ni har varit dåliga ju <3 Så skönt att ni är bättre nu. Cool spaningsbild!

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

19 januari 2017 16:22

Skönt att vara bra igen, känns liksom bättre då ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards