Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 30 april 2017

Lediga!

Av Aamor & Tina - 30 april 2017 19:10

Vi är långlediga nu denna helg, bara en dag kvar och det har varit så skönt. Matte hade semester torsdag och fredag men de dagarna pös iväg i en faslig fart.
På torsdagen var matte först och kollade blodtrycket, fortfarande lite för högt men på väg ner och sen var hon och handlade.
På eftermiddagen kom det hit en kille och mixtrade med vårt larm, matte ville ha den uppdaterade versionen som inte går till hemtelefonen för den ska hon säga upp.
Jag var med och hjälpte till så mycket som möjligt men tyvärr höll han mest på i takhöjd.
Nu har vi larm och brandvarnare som är kopplade till dom så det känns tryggt om det skulle börja brinna om vi inte är hemma.
I fredags var vi och hälsade på mattemor, även mattefars bror med fru dök upp.
Mattemor är nog på väg hem om 1-2 veckor, bara nått lite till som ska dyka upp hemma.

Vi har verkligen njutit av lördag och söndag, söndag så där för min del men nu är den bra igen.
Mattefar har börjat gå ut med Affi igen och nu har vi bara gått med henne på kvällarna, skönt att slippa ge sig iväg hela tiden och matte kan pyssla med sitt här hemma.
Vi har gått en lång runda på förmiddagen, vi har nämligen sovit/legat länge och det är bara så härligt.

Idag hade matte ork till att bada mig, var längesen sist men kan ju bli så ibland. Ben, rumpa och mage har hon tvättat på mig under tiden och även i ansiktet men nu blev det total blötläggning!

Så synd om mig! Lite skitig var jag nog allt om ni kollar på vattnet, hihi!

Som vanlig är det mysigast i mattes famn efteråt, blev 2,5 timme idag och hade mattes mage slutat skrika efter mat så hade jag kunnat njuta längre, hihi!

Färdig och snygg som få, hihi!

Nu har jag ätit och tänker vila en stund.
Matte sa att vi ska hämta Affi i morgon vid middagstid så att även hon kan blötläggas, jag ska då bara njuta av att jag är ren och snygg.

Ha en skön Valborg!

 
 
Amanda å Matte Julia

Amanda å Matte Julia

30 april 2017 21:12

Så fin du blev efter badet, men nog ser du liten och ynklig ut när du är blöt... Det är så lite Aamor kvar då 😻!
Skönt för Affi också att få bada lite, hoppas att hon vill bli ren hon också.
Hälsa till matteföräldrarna från oss. Hoppas att mattenmor får komma hem snart. Skönt att mattefar orkar ta ut Affi på promenad! Han måste ju röra på sig efter operationen.

😻 Kram å puss på rena nosen GullGurka 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

30 april 2017 21:53

Som matte brukar säga, där är mycket hår på hennes lille påg, hihi!
Syrran vill nog bli ren, i alla fall är hon nog nöjd efteråt.
Mattefar fick ju vänta 6 veckor med att böja sig så han kunde ju inte plocka upp efter lilla fröken men nu kan han och plus att de nu har sopat bort all småsten de spred ut i vintras så det går lättare att rulla med rullatorn.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

4 maj 2017 12:00

Åh, så otroligt söt du är Aamor! Fast fyjam, vi hade INTE gått med på att doppa oss, det är en sak som är säker :D
Bra att ni har larm, det borde vi nog också skaffa oss. Vi har brandvarnare men inget larm. Förståndigt av er matte!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Aamor & Tina

4 maj 2017 18:06

Nä bada är inget för söta katter precis men jag kan ju vara en liten lortgris, hihi!
Vi har haft larm även innan men nu uppdaterade matte det och då ingick brandvarnarna och det är ju bra att de larmar även de till larmbolaget så är vi inte hemma så har de koll om något skulle hända och innan det blir så mycket av det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards