Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Trött!

Av Aamor & Tina - 25 februari 2018 19:24

Matte har varit rätt trött den veckan som gått, sista dagen idag. Hon säger för att det är för vi två har hållet igång henne när hon velat ta det lugnt men det är nog inte bara därför.
Hon jobbade länge i måndags, var hos tandläkaren i tisdags och i onsdags handlade hon till sig och mattemor så tre dagar på raken kom hon sent till oss.
Okej vi har nog varit lite överenergiska periodvis här hemma men så blir det ibland, hihi!

Vi har kallt men ingen snö. Kommer lite puder då och då men inget som lägger sig. Fördelen att det är kallt utan snö är att kanske fler kletiga mördarsniglar och fästingar går hädan, hoppas kan man alltid.

Matte kammade oss idag och på mig hittade hon en del tovor på magen och låren men hon klippte bort dom så det var inte så fasligt jobbigt även om jag var tvungen att protestera lite, hihi!
Vi gick en lång runda innan vi hamnade hos mattemor. Träffade ingen rolig hund men en gubbe som gick och hostade var jag tvungen att vänta in för att hälsa på. Matte tyckte att jag skulle strunta i det men nu ville jag hälsa och då vägrar jag gå.

Vi vilade en stund när vi var hos mattemor, när hon vilade passade vi också på. Matte läste och vi värme henne.

Det är jag med tre gummiband i tofsen.
Syrran har rullat ihop sig vid mattes huvud/axel och jag vid armen. Vi hade det riktigt mysigt.

Nu vill jag kela lite och kallar på matte så nu måste hon sluta här, hihi!
Ha en underbar vecka!

 
 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

25 februari 2018 20:39

Vilken fin bild vi får se idag! Ni får också ha en fin vecka och vi hoppas på att mattes blir lite lugnare. Ni måste vara extra snälla mot henne ;-)

Kram å puss på sötaste nosar!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

25 februari 2018 20:43

Vi försöker vara snälla men inte så lätt alltid, jag vill ibland ha lite mer mattetid eftersom jag har syrran här och ibland är jag nog lite väl stökig och störig för jag är ju van vid att det är jag och matte här hemma.

 
Dui och Deco

Dui och Deco

26 februari 2018 16:29

Ibland behöver man ju ta det lite extra lugnt, och gos är ju alltid rätt!Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

Aamor & Tina

26 februari 2018 18:46

Jo lugn och ro gillar vi och matte är oftast igång så ibland vill även hon bara slappa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards