Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 10 mars 2019

Första gången!

Av Aamor & Tina - 10 mars 2019 18:59

Vi har varit lite dåliga i magen och matte har haft lite sömnproblem. Först var Affi kass i magen en natt och gick bara rundor här hemma förutom de gångerna (2) som matte var ute med henne.
Natten efter väckte jag matte 01.45 för utgång men var bara vanligt nödig.
Matte var lite trött sen på dagarna.
Även i natt har Affi vandrat runt runt men hon behövde inte gå ut förrän 06.
Nått skit som varit i hennes mage antagligen men nu hoppas matte att det är över.
Skit när det mest är skit, hihi!

Jag lade mig nära för att trösta syrran, hon fick min svans som tröstenalle, hihi!

Jag har låtit en tjej som är 18 år klappa mig för första gången. Inte min första gång utan första gången som hon någonsin klappat en hund och över huvudtaget varit så nära en hund.
Jag höll mig väldigt lugn och la mig ner och lät henne ta det i sin takt. Hon sa att hon gärna gjorde det igen nästa gång vi sågs. Hon var så glad efteråt och jag ställer gärna upp som med att hjälpa till att bota rädsla.
Matte var så stolt att jag höll mig så lugn.

Varit en jättetråkig helg vädermässigt. Vädret har varit allt. Regn, snö, sol, blåst, hagel om varannat.
Vi hade tur med vår långrunda idag för just då sken solen och det var hyfsat skönt trots att det blåste.
Igår både blåste och regnade det och vi var alla blöta. Blev inte lika långt då.

Skönt att mysa i soffan efter att varit ute i blåsten.

Ha det bra!

 
 
Julia

Julia

10 mars 2019 21:33

Trist med dålig mage. Det var nog mest synd om matte som fick rasta bajsnödig vovve klockan-mitt-i-natten...
Gulligt av dig att "kurera" en hundrädd flicka 😘!!!
Nästa gång är hon nog lite mindre rädd när hon ser en hund, efter hon fick klappa dig.
Lika snällt att låna syrran din svans som tröst, fin bild på er!

😻 Kram puss på sötaste nosar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

10 mars 2019 21:36

Matte förklarade för henne att hon måste alltid prata med en hunds ägare innan hon klappar för alla hundar ör olika i beteendet.
Kan vara lite snäll mot syrran ibland för hon är inte alltid lika bossig och jobbig, hihi!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards