Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 17 mars 2019

Regn!

Av Aamor & Tina - 17 mars 2019 18:47

Ett sånt fasligt tråkigt väder det varit och är. Bara regn och blåst hela tiden känns det som.
Är så blött i gräsmattorna att matte håller in oss till kanten för går vi för långt ut och gör nr 2 kommer matte att bli dyngsur om fötterna.
Jag kan göra det var som men syrran vill helst så långt ut i gräset som möjligt så hon blir lite sur på matte när hon håller igen.
Hoppas det blir bättre väder snart.

Matte behöver nästan aldrig vara själv på toa för vi är nästan alltid med henne. Gäller ju att se till så hon inte spolas ner i nått avlopp eller dåligt, hihi!

Toasuporten tjänstgör!

I går vid middagstid gick vi en lång runda. Jag ville gå en gata upp från där vi gick och tyckte att vi kunde gena genom en trädgård. Nu tyckte matte inte att det var någon bra idé och förklarade det för mig. Hon sa att vi skulle gå förbi 4 hus först och sen svänga till vänster när gatan kom.
Kom en man förbi och tittade konstigt så matte förklarade för honom att den lille envise hunden vägrar att gå om hon inte berättar för honom hur vi ska komma dit herr envis vill. Mannen bara skrattade. Han tyckte nog att matte var en konstig typ, hihi!
Vi gick nästan förbi huset mattes moster bodde i innan men eftersom matte sagt flera gånger att hon inte bor där längre gick vi gata över.

Vi hamnade på trimbordet igårkväll och fick nya tofsar och lite annat trimmat. Skönt när jag kom ner på golvet igen.

Idag har vi mest tagit det lugnt, vi var hos mattemor för matte var och handlade.

Här ligger jag och håller ögonen på matte så hon inte försvinner från mig igen. Jag måste vara på min vakt. Jag klarade av det för hon försvann inte, tur!

Ha en bra vecka!

 
 
Julia

Julia

17 mars 2019 19:16

Tänk att se er nästan i en hög. Ni är närmare varandra nu än förut. Då såg man er sällan på samma bild. Jättekul!
Fina bilder på er, Busungar 😘
Vi får hoppas på bättre väder kommande vecka, med mycket sol.

😻 Kram å puss på söta nosar 🐾

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Aamor & Tina

17 mars 2019 19:21

Ibland låter jag henne ligga när och det händer faktiskt att jag lägger mig hos henne, sällan men det händer, hihi!
Mycket sol vill vi ha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Skapa flashcards