Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Bad!

Av Aamor & Tina - 25 april 2010 14:13

Matte och jag gick rundan om kollonierna och jag var bara tvungen att kolla ut över dammen från min sten.

  

Fanns Vigg och Sothönor, vilka pep så roligt.

Gick vidare och kollade in en del människor som höll på att våra i sina kollonier.

Landade på bänken innan vi gick in och så klart kom Misen fram och var gosesugen!

  

Han är väl gullig och så gillar han mig om jag inte är för hastig i mina rörelser för då sticker han iväg!


När vi kom in sprang jag raka vägen in i sovrummet och tog skydd under sängen för jag visste vad matte hade i tankarna!

Men hon satte sig ner och då kröp jag fram efter ett tag, vilket misstag....

Jag blev duschad och hamnade på trimmbordet.

  

Här är jag bara handduks- och lite "springa rundor torr"

Matte började föna mig och halvvägs ser jag ut så här!

  

Hon höll på att "plåga" mig i sammanlagt 1,5 timme men jag fick godis när jag var klar och många pussar.

Slutresultatet och nästan torr och nere på golvet, tack och lov!

 

Nu ska vi gå ut en liten sväng för det lovade hon när jag ville rymma från trimmbordet!

    

 
 
Julia

Julia

25 april 2010 17:30

Misen är mysig och du är jättesöt. Visst är det roligt att allt de vita är vitt efter badet.

Ha en trevlig söndag!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 april 2010 20:36

Ja du var en söting i blöt päls. Och bättre vart det då den torkade. Nu har vi snart kommit oss in i huset. Bara lägenheten kvar att städas. Ha en fortsatt bra kväll.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Prinsessorna & Harry

Prinsessorna & Harry

26 april 2010 10:14

Så fin du blir. Du har en duktig matte du. Våran matte har varit lite lat på sista tiden (har haft mycket annat att göra) så vi ser ut som skräp. I alla fall vi små och långhåriga. Men det ligger i luften nu (kamning och bad), det känner vi. Puss på dig

http://prinsessangreta.blogg.se

 
Hillman

Hillman

26 april 2010 10:58

Det som vill vara fin får lida pin, men då skulle ju din matte lidit pin, för det var väl hon som ville att du skulle vara fin. Fast det klart, har man så lång päls som du så måste man nog bada en gång per vecka. Tur att matte stulit min päls.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

26 april 2010 11:29

Vilken bra utkikssten du hittade. På bilden där du är handdukstorr är det svårt att se vad som är fram och bak på dig. Det är ett väldigt sjå när man han lång päls ... därom kan jag vittna. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

26 april 2010 11:45

Vilket sött rufs du fick efter badet ! Skönt att matte fick dig torr igen så du kände dig mera bekväm. Ja inte är det skoj att bada sådär inte, man är glad så länge en slipper det, och som tur är har ju jag lite kortare päls än du, så mina äventyr fastnar liksom inte på samma sätt i min päls.

http://willebus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards