Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Premiär!

Av Aamor & Tina - 12 september 2010 10:19

Jag såg till att väcka matte 07.20 sen la jag mig igen men 8.30 väckte matte mig för då ville hon att jag skulle gå ut så vi kunde komma igång sen!


Då har jag haft mitt premiär bad i nya Booster Bath och jag måste tyvärr erkänna att det var betydligt bättre än i duschhörnan.

I och med att det är så stort kan jag röra mig lite och matte blir inte gnällig och får ont överallt!  

Matte fick bara böja lite på ryggen men hon sa att på så vis tränar hon sina magmuskler också.

Här har jag blivit schampnerad och tycker att matte är allmänt jobbig som ska blixtra mitt i allt!

När jag sen har suttit ett tag invirad i badlakan så vill jag springa runt och blöta ner så mycket som möjligt!

  

En bra skakning kan blöta ner rätt så mycket fast bäst hade det blivit om jag hade fått springa och skaka direkt efter badet!

Trimbordet väntar och den hemska fönen hänger över mig, usch!

  

Som tur är har inte matte den igång hela tiden.


Överlag är jag nöjd med den nya badanordningen om det nu ska vara nödvändigt att ha nån!


 
 
Julia

Julia

12 september 2010 13:16

Oj så liten du är under all den fina pälsen. Halva du försvinner när du är blöt. Baljan verkar jättebra, speciellt för matte som inte får lika ont, som förr.
Fönen på trimbordet ser poffsigt ut.

Be matte ta en bild när du är klar.

Ha en härlig söndag!

http://hjulia.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

12 september 2010 15:15

Men vilken smart badbalja, undrar om det finns i våran storlek. Vi håller med om att det är lite jobbigt att duscha inne. Men får man bara vara ute och bada, då går det bra. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Eva

12 september 2010 15:18

Mjau Aamor!
Matte o vi tycker att du är sååååå söt när du sitter i den babyblå baljan.Du ser verkligen nöjd ut, kan det vara för att matte inte "ojade" sig så mycket med bättre plats o höjd när du badar?
Ha en fortsatt bra dag!
Mjauu...från Snutte o Ruffa

Aamor & Tina

12 september 2010 17:40

Det var skönt för jag hade space att röra mig på, har svårt att vara still när det är lite trista saker som ska göras.
Ett större badrum och sen hade matte varit helnöjd.

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

13 september 2010 13:42

Vilket häftigt kar och sen trimbord, vi är ju hundar som ska trimmas men matte lägger en gummimatta på bänken och sen får vi stå där. Finns inte plats i det här huset för mera grejer, fön använder matte på mig (Hillman) ibland, speciellt som det är kallt ute.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Cassie

Cassie

27 september 2010 22:12

Sicken blöt liten sötnos.

Har också en shih tzu ifrån Kimzans kennel :)

http://jaaacobsson..blogg.se

Aamor & Tina

28 september 2010 20:07

Tack! Jag kommer in och kollar in dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards