Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Aamor & Tina - 17 januari 2010 22:10

Jisses så trött jag blev efter bad, fön och frisering! Däckade på min kudde på golvet men efter ett tag kände jag mig ensam så jag kallade på matte så hon kom ner och gosade med mig.

Jag har även legat i soffan hos henne.

Varit ute på dagens sista runda nu i filmpausen och det blåser fortfarande och snöar ytterst lite, fast det har det gjort till och från idag.


Jobbdags i morgon och fast jag är tramsig när matte lämnar mig när hon är ledig så säger jag inte ett enda dugg när hon ska till jobbet, vet liksom skillnaden där.


Natti Natt....

Av Aamor & Tina - 17 januari 2010 18:29

Matte tog med mig på en långrunda för att jag skulle göra allt jag behövde innan badet. Sen orkade hon inte just då så två timmar senare gick vi på en liten kortis för säkerhets skull så jag skulle klara mig till jag är helt torr.


Nu är jag badad, sprang inte och gömde mig idag! Min päls var så trög och fötterna var mer grå än vita så behovet fanns.

När jag är blöt så blir jag inlindad i 2 stora handdukar och så får jag sitta där en stund, ibland längre än jag vill men det är ganska så mysigt en stund.

  

Jag får springa runt ett tag medan matte plockar undan och fram tii nästa steg, fönen! Borstar och kammar, mindre kul.


Matte påstår att jag är i någon sorts trotsålder nu för jag ska inget och blir smått ilsk när jag måste. Jag tror inte att det är så men matte vet nog bäst.

Det hela slutar med att jag får ge mig så egentligen är det bra dumt att ens försöka, men jag bara måste.

Ja, ja det går väl över säger matte för det har det gjort de andra gångerna.

Nu ska jag mysa i mattes knä.



Av Aamor & Tina - 17 januari 2010 13:09

Vi gick bort om till Affi för att ta en förmiddagsfika och hon märkte inte när vi kom in genom ytterdörren, hon sov så hårt så först när matte stängde dörren vaknade hon och då var jag redan i köket!

Annars hör hon oss tidigt och sitter vid ytterdörren och hoppar på mig.

Lurade henne idag då vi kom smygande, hihi!


Hemma igen nu och matte går och plockar lite här och där, tror att hon snart ska sätta igång tvätten också men vi får se.

Först ska jag försöka vila lite.



Av Aamor & Tina - 17 januari 2010 09:25

Jaha, då är det söndag och jag sov nästan till klockan 8, inte helt fel faktiskt.

Har varit ute på en kort morgonrunda och det blåser fortfarande iskalla vindar, ingen som lyfte mig som igår!


Jag har sovit så gott i natt och inte väckt matte en enda gång, bra va!

Nu i morse frågade hon om jag ville bada idag!

Töntig fråga, klart jag INTE vill men det blir nog så ändå för har hon fått för sig något så brukar det bli så.

Varför fråga då?

Det blir nog inte förrän framåt kvällen i så fall skulle jag tro.


Nu tänker jag vila mig lite till fall det blir en långrunda senare.

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards