Aamor -  Shih Tzu kille

Alla inlägg den 24 januari 2010

Av Aamor & Tina - 24 januari 2010 18:33

En otroligt skön eftermiddag, sovit och gosat, till och med matte somnade! Det tillhör verkligen undantagen. Hon satte på en film och sen - Zzzzzzz i 20 minuter. Själv har jag nog sovit i 2 timmar.


Varit ute nu och gått en lång kvällsrunda och lite smått märkliga saker hände!

Först fick jag syn på en konstig sak som låg ute i snön. Tittade frågande på matte och då undrade hon om vi skulle gå dit och kolla vad det var.

Klart vi skulle, jag är ju något av det mest nyfikna som finns.

Det visade sig vara en STOR isklump, matte sa att den hade blivit fryst i en spann därav formen. Jag pinkade på den för säkerhets skull!


Nästa märkliga sak var att jag såg en hund och ett blink senare var den borta!?!? Vad hände, det var rena trolleriet!

Det visade sig sen att hunden hade gått runt bilen som stod där och hoppat in med sin husse, så ingen magi där men jag kände mig snuvad!


Åt min kvällsmat när vi kom in igen och sen har jag varit ute på balkongen och busat!


Kort på mig i min nya sele, den syns inte så tydligt men den passar min smak. Matte skojade med mig och sa att hon skulle köpa den som var kamuflage mönstrad men i rosa! Jag är en kille och skulle inte uppskatta det, tack!

  

Av Aamor & Tina - 24 januari 2010 15:16

Tror jag blir lite knas på mina tovor, just nu kommer de bara jag tänker på att klia mig eller något sånt! Tror mitt gamla tovmonster är på nattliga besök igen, hade hoppats att det flyttat för gott.

Matte har inget emot dom för hon tycker det är kul och småmysigt (!) att frisera mig, hon är ju inte riktigt klok!

Jag kan kamma henne så ska hon få se hur kul det är, fast hon får ju inga tovor och hon har kort hår och inte håller det min tjocklek heller så hon hade nog gillat att bli kammad.

Det är superskönt när det är gjort och det gör ju inte ont heller men ändå!

Det är likadant med syrran just nu. Matte och jag var hos dom ett tag och avtovade Affi och hon var ovanligt duktig idag!


Jag ska säga till matte att hon ska ta kameran med nästa gång vi ska ut så ska du få se min fina sele, Tanja.


Jag har hjälp matte städa badrumsskåpet, tog nedersta hyllan och drog ut sakerna där så slapp matte ta den delen, bra va!

Blev trött av det så nu ska jag vila mig en stund!

Av Aamor & Tina - 24 januari 2010 09:18

Idag väckte jag inte matte förrän 8 fast hon var på väg att vakna själv så jag skyndade egentligen bara på uppvaknandet!

Lite kallt nu på morgonen, när jag var ute var det -9 och nu står termometern på -6,7, vi har verkligen vinter i södern i år vilket är härligt!


Jag mötte en stor, gammal hanhund när jag var ute, vi har aldrig nosat på varandera för han gruffar alltid när vi möts och idag skällde han riktigt så jag stannade och tittade på matte och undrade "varför skäller han?".

Visade sig att han skulle gå in på den vägen vi precis passerade så matte sa att han nog menade "flytta på dig, jag ska gå där!".

Sen gick jag vidare för jag blev nöjd med den förklaringen.


När vi kom hemåt kom Misen och mötte oss, vi blev lika glada han och jag när vi sågs för det känns som det är flera veckor sen vi sågs sist.

Som han kelade med mig, strök sig längs med hela mig och luktade mig i munnen och baken.

Ville inte gå in när matte sa att vi skulle det så matte fick ta mig under armen och bära in mig. Misen är så mysig!

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards