Aamor -  Shih Tzu kille

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Orättvist!

Av Aamor & Tina - 13 juli 2011 17:35

Matte vaknade redan strax efter 06 och kunde inte somna om, hon sa att det var för hon tog en timme igår så har hon sovit dåligt i natt, jag tvingade henne inte till att sova!

Vid 8 gick vi en ganska lång runda och sen när vi kom hem skulle jag friseras för tofsen hängde på sniskan.

Matte sa att vi skulle åka och hälsa på Liza och att vi skulle åka bil dit och det hade jag inget emot.

Sov nästan hela tiden dit, tog ca 1 timme och när vi stannade visste jag precis var vi var.....Hos min snälla uppfödare och hennes söta hundar, yeah!

Jag fick hälsa på alla tikarna och de två hanarna men.....

Valparna fick jag inte gå in till, orättvist!

Matte satt där inne och jag fick sitta själv utanför grinden, helt själv, okej några av de andra hundarna var också där men det viktigaste saknades - matte!

Jag uppförde mig nog mest som en bortskämd barnrumpa, är jag rädd för!

Jag stod nämligen och krafsade på grinden och gnällde.

Jag fick titta på valparna men inte komma nära.

Det är ju för att de inte är vaccinerade än, jag är men jag kan ha andra bassilusker som kanske gör dom sjuka och det vill jag ju inte.

De var så söta, 2 kullar och så små! Kolla själv.

  

Där var även två olika valpköpare som tittade på dom.


Jag snackade lite med min mamma Minette, eller nosade henne i bakdelen men då sa hon ifrån så förlåt morsan!

  


En av tjejerna har alltid kastat sig framför mig när vi hälsat på, en gång när hon löpte jagade hon mig och jag blev skiträdd och flög nästan upp i mattes famn.

Nova heter hon och är 1 vecka yngre än mig! Hon är mamma till de svart/vita valparna fast hon är brun/vit, pappan är svart/vit. Söt är hon!

Henne fick jag nosa på.

  

Jag fick även hälsa på två av katterna och de var jättekeliga och hade jag fått för matte hade jag lagt mig hos dom i deras sängar.

Tack för en trevlig dag Liza!


Hemvägen sov jag hela tiden i sätet brevid matte och nu när jag kom hem åt jag min mat!

  

Nu ska jag vila lite till för sen ska jag och matte gå ut och gå en runda!

 
 
Julia

Julia

13 juli 2011 18:19

Hoppas att din uppfödare räknade valpisarna innan ni gick... så ingen fattades när ni åkte *fniss*
Jättesta bäbbar! Nästan lika söta som du, när du var liten ;-)

=^.^=

Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.com

Aamor & Tina

14 juli 2011 15:53

Tack!

 
Ingen bild

tina

13 juli 2011 22:39

söta valpar skulle gärna vilja ha en:)

 
Edith

Edith

14 juli 2011 13:21

Vilka fina valpar! Nu blev matte helt tossig och säger att hon vill byta ut mig mot en sån där gullig valp ... men sen sa hon att hon bara skojade ... för hon vill så klart ha kvar mig men också ha en liten fin valp. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Aamor & Tina

14 juli 2011 15:53

Nä, hon kan inte byta ut dig men en sån liten kunde ni ju haft och ta han om för jag kan lova att de är helt magiska!

 
Hillman

Hillman

14 juli 2011 13:38

Åh, vilka söta valpisar, jättegulliga men du är sötast, så dä så. Jag förstår att du längtar efter matten när hon är på andra sidan staketet, sån är jag oxå en riktigt plåster säger matten, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Aamor & Tina

14 juli 2011 15:41

Skönt att fler är såna pipisar.

 
lLizal

lLizal

14 juli 2011 15:20

Hej på er
Matte och vi vill bara säga att det är lika kul varje gång ni hälsar på...vov och kram från oss..Tanja Ps alla valpar är inräknade Ds

http://www.kimzanskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Aamor & Tina - 19 mars 2023 21:12


Förra veckan, v 10 hade jag semester och gjorde bara det jag ville. Passade på att vila, städa, tvätta okej jag gjorde inte bara det jag ville utan några måsten också men den mesta tiden tog jag som den kom. Under en och samma dag satt jag ute på e...

Av Aamor & Tina - 29 januari 2023 16:03

Tänk att vi redan är inne på slutet av januari 2023, tiden bara flyger! Var längesen jag skrev här men tänkte att nu var det dags. Har det hänt något? Nja inte nått direkt så men lite har väl hänt. Först med bilen som började hoppa lite eller rä...

Av Aamor & Tina - 7 november 2022 19:54


Mörkt om kvällarna nu och det känns som om klockan är mer än vad den är men det är ju den tiden nu så det är bara att gilla läget. Jag hade semester en vecka medförande den 17 okt och det var helt enkelt skönt med lite höstledigt. Hade bara en gr...

Av Aamor & Tina - 18 september 2022 15:31


Varit i gång och jobbat nu i 7 veckor, shit vad det går fort. Den åttonde börjar i morgon. Är igång för fullt med olika saker på jobbet. Samverkansmöte, medarbetarsamtal, arbetsplatsträff, K3-möte, teknikcoachträff och säkert något glömt jo dags me...

Nu!

Av Aamor & Tina - 1 augusti 2022 10:46


Jag är nu inne på min sista semestervecka. Har varit bra, lugnt och skönt. Vädret har varit bra, lite skiftande men 90% har varit toppen. Gjort lite av varje, träffat folk och gjort det som har gjort mig glad. Cyklat en hel del, så skönt att ta ...

Presentation


Detta är jag.
Världens skönaste kille!

Tibets flagga, mitt ursprungs land!

 

Fråga mig

11 besvarade frågor

Aamor & Tina

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Länkar

Butiker

Köpa hund? SKK´s uppfödar & valpsida!

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Bloggtoppen Vovve


Ovido - Quiz & Flashcards